Cum au trecut companiile de la teambuilding-ul recreativ la cel care pregateste angajatii pentru schimbare

Autor: Adelina Mihai 01.03.2009

Ascendis Consulting, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de training, ofera incepand din acest an programe personalizate de teambuilding in regiunea Bucurestiului, ca urmare a cererilor primite din partea companiilor care vor sa comunice intr-un cadru organizat si eficient cu angajatii si sa ii informeze cu privire la eventualitatea unor schimbari, restructurari sau reduceri de costuri.



"S-a schimbat profilul serviciilor pe care le oferim: ni se cere sa simulam traininguri sau teambuilding-uri sub forma unor conferinte sau evenimente care au durata medie de o zi", spune Dan Ionita, consultant in cadrul Ascendis.
In cadrul unor astfel de evenimente angajatorii prezinta politica pe care o va adopta compania in viitor, accentuand nevoia reducerii de costuri pentru eficientizarea activitatii. "Oamenii percep pozitiv mesajul si incep usor- usor sa se relaxeze, insa este posibil ca peste o saptamana sa se simta din nou amenintati", sustine Ionita. De regula, companiile care apeleaza la aceste servicii provin din sectorul serviciilor sau al constructiilor.
Majoritatea companiilor au redus bugetele de teambuilding inca de la sfarsitul anului trecut, in incercarea de a reduce costurile.
"Pana acum scopul unui teambuilding era mai mult recreativ, acum teambuilding-ul s-a transformat intr-un context in care angajatii sunt pregatiti pentru schimbari, unele dintre ele dificile. Oa-menii fac fata mai usor unor lucruri despre care au informatii din timp", spune si Costea Dumitrescu, partener in cadrul Ascendis.
Programele vizeaza, pe de o parte, informarea angajatilor si, pe de alta parte, reducerea eventualelor tensiuni din companie.
"De regula, companiile care solicita astfel de servicii intentioneaza sa faca anunturi cu privire la reduceri de costuri sau programe de restructurare sau sa ofere angajatilor detalii cu privire la politica companiei, intr-un mediu in care acestia sa nu se simta amenintati", adauga Ionita.
Ascendis a semnat proiecte in valoare de aproximativ 2 mil. euro pentru furnizarea de traininguri din fonduri europene si mizeaza pe o crestere a afacerilor cu cel putin 10-15% in acest an, ceea ce ar duce businessul la aproximativ 4,9 mil. euro in 2009. Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 4,3 mil. euro, in crestere cu 43% fata de rezultatele din 2007. "Primim mai multe cereri de training din partea companiilor care acceseaza fondurile structurale. Am semnat deja cateva contracte mari, iar in primele doua luni ale anului 2009 cresterile au fost mai mari fata de perioada similara a anului trecut", a spus Ionita.
Compania se asteapta ca piata de training sa creasca in acest an cu procente cuprinse intre 10 si 100%, crestere sustinuta in principal de fondurile europene disponibile pentru dezvoltarea resurselor umane, in valoare totala de 4,2 mld. euro pana in 2013.
Ascendis va deschide o sucursala in Oltenia, al carei director va fi Georgiana Ceausila, care a lucrat timp de zece ani pe pozitia de manager in cadrul bancii ING Bank Craiova si care a fost, in acelasi timp, director de sucursala al companiei de servicii bancare ICG.
Anul trecut, Ascendis Consulting a derulat proiecte insumand 2.179 de zile de training.