Grupurile de media din Elvetia fuzioneaza ca sa faca fata provocarilor pietei

Autor: Cristina Rosca 03.03.2009
Edipresse si Tamedia, doua dintre cele mai mari companii media din Elvetia, si-au anuntat intentia de a-si fuziona afacerile din tara cantoanelor pana in 2013, creand o singura companie, capabila sa faca fata provocarilor pietei, scrie Swiss-Press.com. Intr-un stadiu initail, Tamedia urmeaza sa achizitioneze o participatie de 49,9% in cadrul PPSR, care cuprinde majoritatea activitatilor Edipresse in Elvetia. In cadrul celei de a doua etape, Tamedia va obtine alte 0,2% din actiunile PPSR la inceputul lui 2011, urmand ca restul 49,9% sa fie cumparate pana in 2013. Pretul pe care Tamedia va fi nevoita sa il plateasca pentru primele doua pachete de actiuni va fi de 226 de milioane de franci elvetieni (152 mil. euro), in timp ce pentru cea de-a treia tranzactie pretul nu a fost stabilit, urmand sa depinda de modul in care se vor dezvolta afacerile din Elvetia ale Edipresse. O parte din pretul ultimei transe va fi platit sub forma de actiuni, Edipresse devenind astfel unul dintre principalii actionari ai Tamedia. Boardurile celor doua companii au aprobat deja fuziunea. Actualele conditii economice isi pun amprenta si asupra industriei media, care se resimte la nivel de numar de cititori si de vanzari de spatiu publicitar. Companiile media trebuie sa se confrunte cu proliferarea canalelor de informatie si cu emergenta de noi competitori puternici in sectorul electronic.