Cea mai slaba luna februarie din '90 incoace pentru piata auto europeana

Autor: Andreea Neferu 15.03.2009
Vanzarile auto din Europa au scazut cu 18 procente in februarie, in conditiile in care recesiunea globala a diminuat cererea pentru modelele produse de Opel, Mercedes-Benz si BMW, preponderent in regiunea estica a continentului, scrie Bloomberg. Inmatricularile de autovehicule noi s-au diminuat la 968.159 de unitati luna trecuta, comparativ cu 1,19 milioane de unitati in perioada similara a anului precedent, a anuntat Asociatia producatorilor europeni de automobile. Declinul constituie cea mai semnificativa reducere aferenta lunii februarie de cand organizatia a inceput inregistrarea acestui indicator in 1990 si urmeaza unei scaderi de 27% anuntate pentru ianuarie. Livrarile de automobile catre Europa de Est s-au redus cu 30 procente, pana la 66.123 de unitati, in conditiile in care Romania a inregistrat un declin de 67 de procente al importurilor de autovehicule, iar Ungaria s-a confruntat cu o scadere de 46 de procente. Polonia, cea mai mare piata din regiune, a raportat o crestere de 7,3 procente, pana la 30.194 de automobile si SUV-uri. In Europa de Vest, cererea s-a redus cu 17 procente, pana la 902.037 de unitati, pe masura ce piata auto din Spania s-a contractat cu 49 de procente, iar cea din Marea Britanie cu 22 procente. Vanzarile de automobile din Islanda s-au prabusit, in conditiile in care economia tarii a fost puternic afectata de incapacitatea bancilor majore de a-si refinanta datoriile.