Piata de automobile noi a scazut cu 46% in Ungaria

Autor: Cristina Rosca 19.03.2009
Numarul automobilelor noi vandute in Ungaria a inregistrat o scadere anuala de 45,97%, pana la 7.164 vehicule in luna februarie, potrivit Jato Dynamics, furnizor de date privind industria auto la nivel international, scrie Budapest Business Journal. Jato a mai anuntat ca numarul de masini vandute in Ungaria in primele doua luni ale lui 2009 este cu 48,96% mai mic fata de aceeasi perioada a anului trecut si ajunge la 13.131 de unitati. Opel a fost producatorul cu cele mai multe automobile noi vandute in Ungaria, 1.246, inregistrand o scadere anuala de 23%. Cota de piata a Opel in Ungaria in luna februarie a fost de 17,39%. Suzuki a fost principalul perdant de pe piata de automobile noi in luna februarie, vanzarile scazand fata de anul trecut cu 69%. Skoda si Peugeot i-au urmat acesteia in ceea ce priveste declinul vanzarilor, cu scaderi de 65%, respectiv 60%, fata de perioada similara a lui 2008. Suzuki a ajuns sa controleze 9,74% din piata, ajungand in urma Ford, care are o cota de piata de 12,34%.