PE incepe o campanie de 18 mil. euro pentru popularizarea alegerilor europarlamentare

Autor: Magraon Andreea 19.03.2009
Parlamentul European (PE) va organiza o serie de evenimente in toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene pentru a face cunoscute alegerile europarlamentare in randul populatiei. Costul total al intregii campanii la nivel UE se ridica la 18 milioane de euro. In Romania, alegerile pentru PE vor avea loc pe 7 iunie. Potrivit Madalinei Mihalache, consilier de presa la Biroul de Informare al Parlamentului European in Romania, suma de 18 milioane de euro este chiar mica, costurile nefiind defalcate pe tari, iar la nivelul fiecarui cetatean european va fi vorba despre o cheltuiala de 0,05 eurocenti. Campania va utiliza diferite canale si instrumente de comunicare, de la afisaj la reclama web, spoturi TV si radio, scopul fiind de a mobiliza electoratul. Sloganul campaniei va fi "Tu decizi". La nivel european au fost alese zece teme pentru campania de informare, pentru fiecare stat al UE fiind alese patru teme. Acestea sunt: energie/schimbare climatica; piete financiare; siguranta cetateanului; cercetare; bugetul UE ; protectia consumatorului; migratie; antidiscriminare; standardizare; surse de energie pentru transport. Pentru Romania au fost alese migratia, energia, bugetul UE si protectia consumatorului.