Cofraje: Hünnebeck a preluat cofrajele Baviera

Ziarul Financiar 25.03.2009
Grupul german Hünnebeck, parte a conglomeratului american Harsco Corporation, cu afaceri de 3,7 mld. dolari, a preluat anul trecut compania Baviera din Cluj, detinuta de omul de afaceri Mircea Albutiu, care era reprezentanta comerciala exclusiva pe piata locala.
Din luna martie, Baviera a devenit una dintre cele 15 fi-liale ale grupului german si se va numi Hünnebeck Romania, sediul urmand sa fie in continuare la Cluj-Napoca.
"Experienta noastra din domeniul cofrajelor si schelelor, precum si cea de pe piata accesoriilor, o vom putea integra acum in procesul de extindere a activitatilor comerciale", spune Albutiu, directorul general al Hünnebeck Romania, care a pornit businessul cu cofraje in 2003. Compania a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de circa 2,4 mil. euro, in crestere cu 50% fata de anul precedent, potrivit datelor publicate la Ministerul de Finante. Compania s-a pozitionat ca furnizor de cofraje pentru proiecte de infrastructura, printre cele mai importante fiind autostrada Transilvania, construita de compania americana Bechtel, stadionul Dr. Constantin Radulescu (al echipei CFR Cluj), un turn de absorbtie si un rezervor de rupere a presiunii la barajul Tarnita din apropierea Clujului.
Baviera si-a concentrat atentia in primul rand asupra vanzarilor, insa odata cu integrarea sa in grupul Hünnebeck, compania se orienteaza si catre inchirierea echipamentelor. Astfel, Hünnebeck Romania se va muta in luna octombrie 2009 intr-un sediu nou, aflat pe un teren cu o suprafata de 10.000 metri patrati, care va cuprinde birourile si se-diul administrativ, un depozit, instalatiile de curatare, atelierele de reparatii pentru echipamentul de cofrare si schele.
Piata cofrajelor a ajuns anul trecut la circa 60 de milioane de euro, in crestere cu circa 30% fata de anul precedent, printre competitorii Hünnebeck pe piata romaneasca numarandu-se Doka, Peri, Meva, Faresin sau Ulma.
Grupul Hünnebeck, cu sediul central in Ratingen, Germania, este prezent in circa 50 de tari din Europa, Orientul Mijlociu, Africa si America de Sud si a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 1,4 miliarde de dolari.