AutoItalia vrea sa mentina cota de piata a Fiat la 5%

Autor: Bogdan Alecu 26.03.2009
AutoItalia, importatorul marcilor grupului Fiat si SsangYong pe piata locala, are ca tinta o cota de 5% din piata locala de autovehicule pentru marca Fiat in 2009, in contextul in care in primele doua luni marca italiana a atins un prag de 5,4%.
„In contextul actual al pietei ne-am propus o cota de piata de 5% pentru marca Fiat. Prin cadrul programului „Rabla" nu cred ca vom vinde mai mult de 2.000 de unitati, deoarece prima de casare de aproape 900 de euro reprezinta foarte putin pentru clienti, fata de cea de 2.500 de euro din Germania", a subliniat Herbert Stein, presedintele AutoItalia. Fiat a primit in cadrul primei transe a programului de reinnoire a parcului auto 1.410 unitati.
In prima jumatate a acestui an AutoItalia urmeaza sa deschida un nou complex destinat marcilor grupului in cartierul Colentina din Capitala si un showroom in partea de vest, in timp ce in luna iulie va fi inaugurat in Otopeni primul showroom oficial destinat marcii Infiniti, divizia de lux a grupului Nissan.
Datorita situatiei economice actuale in cadrul service-urilor AutoItalia raportul intre autoturisme si utilitare s-a inversat in prezent fata de 2008.
„Daca in noiembrie in service-urile AutoItalia utilitarele reprezentau 60%, iar autoturismele 40%, in prezent s-a ajuns ca utilitarele sa detina sub 30%, iar turismele 70%. Companiile nu amana efectuarea de revizii la utilitare, ci acestea ruleaza mai putin si implicit durata intre revizii este mai mare", a explicat Stein.
Potrivit oficialilor AutoItalia cu toate ca in prezent gradul de ocupare in service a scazut in ultimele luni, exista in continuare o criza a fortei de munca in acest domeniu.
„In medie investim aproape 10.000 de euro in pregatirea oamenilor de service, suma care include si programe de training la Torino pentru modelele noi, cat si salariul aferent in perioada in care acestia invata in cadrul service-ului, dar nu lucreaza efectiv", au spus oficialii AutoItalia.
La mijlocul acestei saptamani AutoItalia a finalizat investitiile in valoare de 3 milioane de euro in cadrul principalului service al Fiat din Capitala.