Pe scurt: The Work Foundation: Managerii nu stiu sa profite de polivalenta angajatilor

Autor: Adelina Mihai 29.03.2009
Multi manageri inca isi trateaza cu superioritate angajatii, ceea ce ii determina sa ii aprecize in functie de titulatura jobului pe care il au, chiar daca multi angajati au competente mai mult decat cele necesare la locul de munca, scrie management-issues.com. Patru din zece angajati sustin ca au mai multe abilitati decat cele solicitate la locul de munca, iar o proportie similara au precizat ca flexibilitatea sarcinilor pe care le desfasoara in timpul programului de lucru este redusa, arata un sondaj recent realizat de compania de cercetare si consultanta britanica The Work Foundation, pe un esantion de 2.000 de angajati. "Desi pana acum, in timpul acestei recesiuni, angajatorii s-au straduit sa nu piarda din abilitatile si experienta fortei de munca de care dispun, se pare ca au esuat in incercarea de a scoate ce e mai bun din angajati. Multi oameni ar putea sa indeplineasca mai multe sarcini, dar li se refuza aceasta sansa", sustine Ian Brinkley, coautor al studiului si asociat in cadrul companiei The Work Foundation. Mai ingrijorator este faptul ca aproape doua treimi din angajatii chestionati si-au descris locul de munca ca fiind un loc dominat de "reguli si politici". Mai mult, 20% din angajatii absolventi de facultate s-au plans de faptul ca sarcinile de la locul de munca necesita un nivel scazut din cunostintele pe care le-au acumulat in timpul scolii. Printre cele mai frecvente zece sarcini pe care le au oamenii la locul de munca se afla, pe langa analiza de date si indatoriri administrative, si sarcini precum mutarea si caratul obiectelor. "Pentru un minimum de pierderi, organizatiile ar trebui sa profite de oportunitatea de a le oferi mai multe responsabilitati angajatilor si sa foloseasca noile tehnologii pentru a le oferi indivizilor mai multa flexibilitate in timpul programului de lucru", apreciaza Brinkley.