Dunapack compenseaza scaderea vanzarilor prin contracte cu Danone si Heineken

Autor: Mirabela Tiron 09.04.2009

Producatorul de ambalaje de carton ondulat Dunapack Rambox din Sfantu-Gheorghe, parte a holding-ului Prinzhorn din Austria, cu afaceri de 22 de milioane de euro anul trecut, a inregistrat in primul trimestru vanzari de 3,8 mil. euro, in scadere cu 34% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"Vanzarile cumulate pe primul trimestru anul acesta sunt de 13,5 mii de metri patrati de carton, in scadere cu aproape 16% fata de cele 16,4 mii de metri patrati de carton in aceeasi perioada a anului trecut. Scaderea cea mai mare a cererii contina sa fie din partea clientilor din industria componenentelor auto sau alte echipamente", a declarat Vlad Vasiliu, CEO al companiei Dunapack Rambox, in care lucreaza 170 de angajati. Cu toate acestea, compania a castigat anul acesta contracte mai mari cu clienti precum Danone si Heineken (existenti in portofoliu, dar cu care s-a incheiat contract pentru volum aditional de ambalaje).
"Clientii din industria alimentara si a bauturilor nu au redus foarte mult cererea, se pare ca aceasta industrie este mai putin afectata decat altele", a spus Vlad Vasiliu.
Cu toate acestea, tendinta de scadere a cererii din partea clientilor este evidenta, motivatia acesteia constand dintr-o abordare prudenta a pietei, pe fondul incertitudinii fata de evolutia pe termen scurt si mediu a economiei si a impactului asupra comportamentului de consum, apreciaza Vasiliu. "Am reusit sa mentinem toti clientii. Se manifesta pe piata o scadere a cererii, la acest moment procentul mediu de scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut indica o reducere cu 10%", a precizat el.
Compania planuia anul acesta investitii de 3,2 milioane de euro in dezvoltarea capacitatii de productie la 80 de milioane de metri patrati de carton ondulat (circa 39.000 de tone), cu 14% mai mult fata de capacitatea la care a lucrat pana acum, investitii pe care insa le-a amanat.
"Dupa confirmarea faptului ca efectele crizei se vor face simtite in acest an am amanat aceste investitii care vizau cresterea capacitatii de productie", a mai spus executivul Dunapack.
Mai mult, Dunapack a luat masuri care sa reduca cu 30% cheltuielile administrative in primul semestru, masura care se va extinde la nivelul intregului an. "Optimizarea proceselor contribuie in mod constant la o productivitate mai buna si implicit la gestionarea mai atenta a costurilor de productie", a precizat el. Printre clientii companiei din industria bunurilor de larg consum se mai numara Dr. Oetker, Heineken sau Nestle.