Canadienii explica de ce sunt necesare 212 hectare pentru aeroportul din Brasov

Autor: Roxana Petrescu 26.04.2009
Compania canadiana Intelcan Technosystems, care a castigat licitatia pentru proiectarea, construirea si operarea viitorului aeroport din Brasov, investitie estimata la 100 mil. euro, sustine ca sunt necesare 200 ha pentru acest obiectiv, in conditiile in care ministrul transporturilor Radu Berceanu a apreciat zilele trecute ca pentru acest aeroport ajung 52 ha.
„In conformitate cu reglementarea Autoritatii Aeronautice Civile Romane pentru siguranta activitatii aeroportuare, perimetrul total al unui aeroport este obligatoriu sa includa pe langa suprafata construita efectiv (pista, platforma, terminale, cai de rulare, platforma avioane, parcare si altele) si o zona de securitate, spune Ioan Toma, directorul reprezentantei din Bucuresti a Intelcan Techosystems. El mai precizeaza ca pentru fiecare metru de inaltime a gardului de imprejmuire a perimetrului aeroportuar este obligatorie extinderea limitelor perimetrale cu 10 metri.
„Pentru un gard inalt de trei metri, limitele perimetrale se vor mari cu 30 de metri fiecare latura, mai spune Toma. Astfel, potrivit calculelor Intelcan Technosystems, suprafata necesara aeroportului ar fi de 212,2 ha.
La sfarsitul saptamanii trecute Berceanu spunea ca problema la Brasov nu este aceea daca se va face sau nu un aeroport, ci ce fel de aeroport se va face. „Terenul pe care ar trebui sa fie acest aeroport, din calculele mele ar trebui sa fie de 52 de hectare. Or, pana la 200 ha este un semn mare de intrebare, a spus ministrul. Guvernul Tariceanu a alocat prin ordonanta Consiliului Judetean Brasov circa 200 ha de teren, pentru construirea unui aeroport. Ordonanta a fost aprobata de Senat. In februarie anul acesta insa, plenul Camerei a decis sa o retrimita la Comisia pentru agricultura, in urma interventiei PD-L.