Pegasus castiga contracte in telecomunicatii si birotica

Autor: Mirabela Tiron 27.05.2009
Compania de curierat Pegasus, in actionariatul careia au intrat anul trecut francezii de la GeoPost impreuna cu turcii de la Yurtici Kargo, a finalizat primele trei luni ale acestui an cu o cifra de afaceri de 1,3 milioane de euro, mai mare cu 25% fata de anul anterior.
„Cresterea se explica prin introducerea de produse si concepte noi pe piata, in urma asocierii cu GeoPost. A mai contribuit si reteaua de coletarie rutiera pe care o avem, dat fiind faptul ca acest tip de transport presupune costuri mai mici de logistica decat in cazul transportului cu avionul", a declarat Sorin Ghinescu, marketing and corporate responsability manager al Pegasus, companie in care lucreaza 250 de angajati. Estimarile companiei privind cifra de afaceri pe anul acesta se bazeaza pe o crestere cu 20%, pana la 7,6 mil. euro.
„Volumele de colete ale clientilor sunt mai mici anul acesta cu 10% in medie, in conditiile in care companiile si-au redus costurile cu transportul. Am compensat aceasta scadere prin atragerea de noi clienti la inceputul anului din domeniul telecomunicatiilor, industriei textile si a celei de birotica si papetarie. Coletele acestora sunt livrate atat pe piata interna, cat si pe cea internationala", a spus Ghinescu.
Curieratul domestic aduce aproape 70% din cifra de afaceri a Pegasus, restul fiind reprezentat de expedierile internationale. Operatorul de curierat va introduce vara aceasta un nou serviciu, DPD Cash on Delivery, adresat sectorului de comert online, care presupune posibilitatea de plata a marfii livrate destinatarului. „Cred ca vom avea foarte multe cereri pentru acest serviciu deoarece comertul online este din ce in ce mai dezvoltat", apreciaza Ghinescu. Flota de masini cu care opereaza compania se ridica la 400 de vehicule.
„Am facut multe investitii anul trecut si anul acesta prin lansarea de noi produse, ceea ce se vede si in majorarea cifrei de afaceri. Profitul nu este relevant, date fiind investitiile realizate", a sustinut managerul de marketing.
Pegasus va investi in perioada urmatoare 5 mil. euro in rebranding si dezvoltare, iar pana in 2010 va opera sub numele de DPD, denumire utilizata de GeoPost la nivel mondial.