Dacia, pe locul I in Europa la crestere, datorita Sandero

Autor: Bogdan Alecu 16.06.2009
Automobile Dacia, principalul constructor auto de pe piata locala, a vandut in primele cinci luni din acest an 90.000 de masini pe pietele europene (inclusiv pe piata locala), in crestere cu 22% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Astfel s-a apropiat de un rulaj de un miliard de euro.
Cu aceste rezultate, brandul romanesc se afla pe primul loc in Europa dupa rata de crestere raportata in perioada ianuarie-mai. Astfel, desi vanzarile Dacia scad in Romania cu peste 50%, programele Rabla din Germania, Franta, Austria si chiar Spania au dus constructorul local la un avans consistent al vanzarilor, salvand astfel 3.000 de locuri de munca la uzina de la Mioveni.
In contextul in care multi dintre constructorii europeni anunta scaderi ale productiei, inchideri de uzine si cauta aliante strategice pentru a salva businessurile, Dacia este singura companie care in 2009 a anuntat doua cresteri succesive ale productiei, jumatate din masinile fabricate la Mioveni fiind sub brandul Sandero. "Dacia a inregistrat cea mai accelerata crestere deoarece are cea mai tanara gama de modele din Europa si in plus are un bun raport pret/calitate", a comentat rezultatele Constantin Stroe, vicepresedinte al Automobile Dacia. Presa germana a comparat Dacia cu furculitele de plastic deoarece sunt ieftine si utile.
Cu cele 90.000 de masini vandute in Europa, Dacia ajunge sa egaleze volumul raportat pe parcursul intregului an 2008 in Romania. La nivelul primului trimestru Dacia avea o cota de 1% din PIB-ul Romaniei si 8% din exporturile tarii.