Orange: Cum sa nu fim afectati cand in fiecare zi se inchide o firma care ne folosea serviciile?

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 01.07.2009
Orange, numarul unu pe piata locala telecom, sustine ca estimarile care iau in calcul o crestere a pietei locale de telefonie mobila in acest an „nu sunt realiste", in conditiile in care pe fondul recesiunii clientii persoane fizice isi reduc cheltuielile, iar multe companii se inchid.
„Orange nu poate fi imuna la criza atata vreme cat este o companie mass-market. Cand in fiecare zi se inchide cate o companie, si aproape fiecare folosea servicii de telefonie mobila, e foarte simplu de calculat care este impactul pentru industria noastra", a declarat pentru ZF Julien Ducarroz, director comercial business to consumer in cadrul Orange.
„Nu cred ca o estimare privind o crestere a pietei de telefonie mobila in acest an este realista. Aceasta nu inseamna ca nu exista cresteri pe date, pe serviciile 3G - dar acestea nu pot genera singure un avans al intregii piete de telefonie mobila", a adaugat el. Un raport al companiei americane de cercetare Pyramid Research credita piata locala de telefonie mobila cu o crestere de aproape 5% in acest an, de la 2,8 la 2,9 miliarde de euro.
Ducarroz insista insa ca acest lucru este putin probabil, mai ales in conditiile in care nu se stie exact nici cu cat va scadea economia Romaniei in acest an.
„Dupa rezultatele din primul trimestru, obiectivul nostru a fost acela de a stabiliza veniturile si de a le imbunatati pana la finele anului. Dar nu putem face estimari atata vreme cat nu stim exact nici la ce sa ne asteptam in ce priveste economia", a spus Ducarroz.
Veniturile Orange Romania au scazut cu 14,1% in primul trimestru al acestui an, la 264 mil. euro, comparativ cu perioada similara a anului precedent, iar baza de clienti a scazut cu 237.000 fata de sfarsitul lui 2008, ajungand la 10,11 milioane. Veniturile Vodafone, al doilea jucator de pe piata, au scazut cu 10% in aceeasi perioada.
Oficialul Orange a mentionat insa ca operatorul vede in continuare oportunitati de crestere, in special pe segmentul de business, pe zona serviciilor integrate, de voce si date, fixe si mobile.