Piata de leasing auto nu isi va reveni pana in martie 2010, spune seful Impuls Leasing

Autor: Daria Macovei 20.07.2009

Impuls Leasing, al saptelea jucator de pe piata locala de leasing, a finantat bunuri in valoare de 50 de milioane de euro in primele sase luni ale lui 2009, in scadere cu 57% fata de aceeasi perioada a anului trecut, a declarat Razvan Diaconescu, directorul general al companiei.

"Cea mai vizibila cauza a acestei scaderi o reprezinta criza, care a facut ca piata de profil sa evolueze destul de prost in primele sase luni ale anului, raportand in medie o scadere cu 65-70% de la inceputul lui 2009 pe segmentul autoturismelor, in timp ce piata de camioane a scazut cu circa 80%, iar piata de utilaje cu peste 90%", a precizat Diaconescu.

In primele trei luni ale anului Impuls Leasing a finantat bunuri in valoare totala de 23,6 milioane de euro, in scadere cu 58% fata de aceeasi perioada a lui 2008, in timp ce in prima jumatate a anului trecut compania a raportat afaceri de peste 117,46 milioane de euro.

Directorul general al Impuls Leasing estimeaza ca in 2009 compania ar putea finanta bunuri in valoare de pana la 100 de milioane de euro, urmand ca pana la sfarsitul anului sa incheie aproximativ 8.000-9.000 de contracte, avand in vedere ca in primele sase luni s-au incheiat 4.200 de contracte de leasing.

Evolutia pietelor locale de leasing auto a fost afectata nu doar de criza, ci si de consecintele ei colaterale, potrivit lui Diaconescu. "Cresterea somajului s-a resimtit semnificativ pe pietele auto de profil, avand in vedere ca a dus la sporirea gradului de nesiguranta a clientilor, care nu au mai fost la fel de tentati ca in anii trecuti sa cumpere masini", a declarat directorul Impuls Leasing.

"Majorarea cursului de schimb a reprezentat o alta problema vizibila pentru clientii nostri, care isi platesc ratele in euro, iar fenomenul i-a descurajat sa incheie contracte de leasing", a afirmat Diaconescu, precizand ca aproximativ 74% din contractele incheiate de companie de la inceputul anului au fost pe segmentul de autoturisme si autoutilitare, doar un procent de 26% din contracte vizand alte tipuri de vehicule cum ar fi cele din categoria camioanelor, remorcilor si semiremorcilor sau a utilajelor folosite in constructii.

Razvan Diaconescu, care detine o participatie de 5% in cadrul Impuls Leasing, estimeaza ca piata locala de leasing auto va avea o evolutie similara cu cea din prima jumatate a lui 2009 pana la sfarsitul anului.

Pana la sfarsitul lui 2009 piata romaneasca de leasing va functiona probabil la fel de prost ca in primul trimestru, fara schimbari care sa fie resimtite vizibil de jucatorii din acest segment, potrivit directorului companiei, care are estimari la fel de pesimiste si pentru primele luni ale anului viitor.

"In 2010 primele semne de redresare a pietei vor aparea abia in martie, lunile ianuarie si februarie fiind la fel de slabe ca in 2009, desi in general pentru companiile de leasing auto aceasta perioada este probabil cea mai slaba din an", a precizat Diaconescu.

Directorul general al Impuls Leasing estimeaza ca "in 2009, in mod paradoxal si cu siguranta ca efect al crizei, lunile ianuarie si februarie au fost probabil cele mai profitabile pentru companiile de leasing auto, tinand cont de criza economica din Romania care se va accentua vizibil in 2010, ca reactie la problemele de pe pietele internationale."