Promovarea a ridicat afacerile Fabryo cu 3%

Ziarul Financiar 29.07.2009
Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, detinut de fondul de investitii suedez Oresa Ventures, a inregistrat in primele sase luni o crestere usoara a vanzarile de 3%, in moneda nationala, chiar daca piata a scazut cu circa 15-20% si estimeaza ca va realiza o cifra de afaceri cel putin la nivelul anului 2008, 163 mil. lei (44,3 mil. euro).
Factorii care au condus la majorarea vanzarilor au fost renuntarea la peste 400 de produse adiacente sau neprofitabile si investitiile de aproape 1 milion de euro in promovare, dintre care 500.000 de euro in campanii TV.
„In a doua jumatate a anului ne asteptam sa mentinem acelasi ritm si sa inchidem anul cel putin la nivelul anului 2008, ceea ce ar insemna pentru Fabryo o crestere semnificativa a cotei de piata, data fiind scaderea de consum", a declarat Aliz Kosza, CEO al Fabryo. Compania nu a comunicat nivelul afacerilor consemnat in primele sase luni.
Avand in vedere rezultatele din primul semestru, compania va investi inca 600.000 de euro pana la sfarsitul anului intr-o campanie de promovare a brandului Innenweiss, in deschiderea de show-room-uri si alte promotii, dupa ce in primul semestru a investit 500.000 de euro intr-o campanie TV pentru brandul Savana cu Teflon pentru baie si bucatarie.
„Savana cu Teflon Baie si Bucatarie a ajuns la ponderea vizata de companie, de 10% din total vanzari Savana cu Teflon, in numai trei luni de la lansare", explica Kosza. Pe langa acest produs, Fabryo a mai lansat in prima parte a anuluui si tencuiala decorativa structurata Savana cu efect Acvastop si amorsa Savana cu efect antimucegai. Din totalul cifrei de afaceri din intervalul ianuarie-iunie 2009, ponderea produselor decorative s-a mentinut la 94%, iar rationalizarea portofoliului, un proces pe care compania l-a derulat in 2008, a continuat sa duca la descresteri controlate pe categoriile secundare.
In primul semestru, cea mai mare crestere a fost inregistrata de produsele Savana, care au crescut cu 13% fata de aceeasi perioada a anului precedent, din care Savana cu Teflon a inregistrat un avans mediu de 25% fata de anul trecut.
Piata de lacuri si vopsele va scadea anul acesta cu circa 20%, pana la 170-180 de milione de euro.