Grupul Publicis cumpara Razorfish de la Microsoft pentru 530 mil. dolari

Autor: Andrei Constantinescu 10.08.2009

Publicis Groupe, detinatorul firmei de publicitate Saatchi & Saatchi, va cumpara agentia de publicitate Razorfish a lui Microsoft pentru 530 mil. dolari (373 mil. euro) pentru a-si extinde businessul pe segmentul de reclame online. Microsoft va detine 3% din firma franceza dupa incheierea acordului, fapt care se asteapta sa fie finalizat in al patrulea trimestru al anului curent. Prin cumpararea diviziei Razorfish, Publicis isi extinde afacerea de publicitate digitala, in timp ce cererea pentru tiparul traditional si campaniile TV scade. Reprezentantii companiei au declarat ca veniturile din primele doua trimestre ale anului curent au scazut, in mare parte datorat reducerii cheltuielilor pe segmentul de publicitate si falimentului unuia dintre cei mai importanti clienti ai agentiei - General Motors. Razorfish are clienti precum McDonald's, Levi Strauss si chiar rivalii Microsoft - Google si Yahoo!. In 2008, compania avea venituri de aproximativ 380 de milioane de dolari, a afirmat Levi. Razorfish are 2.000 de angajati si incaseaza 75% din veniturile sale din Statele Unite.