Benvenuti: Deschidem magazine doar daca gasim chirii mici si anticipam vanzari bune

Autor: Laurentiu Cotu 07.09.2009

Omul de afaceri Dan Pavel, care controleaza magazinele de incaltaminte Benvenuti, o retea cu 34 de unitati si afaceri de 11 mil. euro in 2008, spune ca in prima jumatate a anului vanzarile magazinelor mai vechi de un an au scazut in medie cu 30%.

Astfel, dupa ce initial si-a bugetat o crestere de peste 30% a cifrei de afaceri pentru 2009, Dan Pavel a revizuit in jos estimarile pentru acest an, pana la o crestere de 5% in lei, adica 43 mil. lei (peste 10,2 mil. euro).

"Valoric vorbind, cifra de afaceri din acest an inseamna o crestere de aproximativ 5%. Datorita magazinelor deschise in cursul anului trecut ar fi fost posibila o crestere a cifrei de afaceri cu 30%-35% fata de anul 2008, insa criza financiara a condus in primul semestru la o scadere a vanzarilor cu aproximativ 30% pentru fiecare magazin in parte", a declarat pentru ZF Transilvania Adrian Cazu, directorul magazinelor Benvenuti. In prezent retailerul oradean dispune de o retea de 34 de magazine, dintre care 31 de puncte de vanzare Benvenuti, un magazin Outlet si doua magazine Enzo Bertini. Cel mai recent magazin Benvenuti a fost inaugurat la inceputul acestui an in Carrefour Orhideea, iar in aceasta toamna Benvenuti urmeaza sa mai deschida un nou magazin in Cotroceni Park, Bucuresti.

"Vom incerca in acest an sa ne axam mai mult pe administrarea cat mai eficienta a fiecarui magazin, pe dezvoltarea relatiei cu clientii, pe adaptarea cat mai eficienta a gamei de produse la specificul cererii fiecarei zone in parte. Pe langa scaderea puterii de cumparare la nivelul consumatorilor, mai trebuie sa facem fata unui nou obstacol, si anume deprecierea monedei nationale in raport cu euro, fapt care a afectat puternic activitatea companiei noastre", a spus Adrian Cazu.

Potrivit reprezentantilor Benvenuti, deprecierea monedei nationale a marit chiriile si costul utilitatilor cu aproximativ 20% (chiriile fiind negociate in euro), iar pretul de raft al produselor a produs mari daune pentru platile curente. In momentul de fata Benvenuti are 235 de angajati, in primul trimestru fiind disponibilizati aproximativ 20 de salariati.

"Pentru a putea atenua cresterea pretului produselor catre consumatorul final am fost si suntem nevoiti sa reducem din marja de adaos si sa derulam promotii si campanii de reduceri. In perioada urmatoare vom avea disponibilitate pentru deschiderea de noi magazine numai in conditiile in care anticipam vanzari foarte bune sau vanzari bune si chirii foarte mici", a mai spus directorul magazinelor Benvenuti.

Retailerul oradean de incaltaminte si marochinarie afirma ca a stopat extinderea lantului de magazine si s-a retras din discutiile pentru anumite proiecte, mai ales in cazul centrelor comerciale in care dezvoltatorii au solicitat un nivel ridicat al chiriei.

Benvenuti are deja semnate contracte cu centrele comerciale Cotroceni Park din Bucuresti, Atrium din Arad si Cluj-Napoca si World Trade Center din Constanta, magazinele urmand sa fie deschise la finalul lui 2009 sau anul viitor, in functie de data de finalizare a lucrarilor pentru viitoarele malluri.

Dan Pavel detine 85% din actiunile retailerului. Omul de afaceri, impreuna cu Adrian Certezeanu, Adrian Cazu si Gabriel Tepelea detin lantul Benvenuti, care comercializeaza branduri ca Lacoste, Geox sau Laura Biagiotti-Pelleterie si reteaua Enzo Bertini, cu marci precum Donna Karan, Christian Lacroix, Kenzo, Givenchy sau Moschino. Principalii competitori ai Benvenuti sunt Il Passo, Musette sau Aldo.