Cum au ajuns doi giganti sa produca in Romania: Renault si Ford

Ziarul Financiar 08.09.2009

Constructorul american Ford descoperea in urma cu doi ani ceea ce Louis Schweitzer, fostul presedinte al grupului francez Renault, sesizase inca dinainte de anul 2000 - Romania este o tara unde se pot fabrica masini ieftine la un pret care sa asigure o marja de profit cu mult peste media industriei, scria la acea vremea BUSINESS Magazin.

De altfel, foarte putini sunt cei care isi amintesc ca Renault a fost unul dintre primii si cei mai interesati producatori auto de fabrica de la Craiova, dupa ce colaborarea dintre statul roman si Citroën (celebrul joint-venture Oltcit) s-a incheiat. Numai ca francezii traversau la acea vreme - inceputul anilor '90 - o perioada mai putin fasta din existenta de peste 100 de ani a grupului, iar discutiile cu statul roman au cazut.

Castigatorul avea sa fie desemnat Ford, contractul privind preluarea fabricii de la Craiova fiind semnat in urma cu doi ani. Citi mai multe despre cum au ajuns doi giganti sa produca in Romania: Renault si Ford pe www.businessmagazin.ro