La ce companii vor sa lucreze studentii romani: ING, BMW, Microsoft, IBM si Google. Cum comentati?

Autor: Adelina Mihai 13.09.2009

Grupul bancar ING, producatorul auto BMW si Microsoft se numara printre angajatorii preferati de studentii romani in acest an, potrivit celui mai recent studiu realizat de institutul german de cercetare Trendence, la care au participat, pentru prima oara in sapte ani, si studenti romani. Sondajul a fost realizat pe un esantion de 196.000 de studenti din 779 de universitati prezente in 22 de tari, iar raspunsurile celor chestionati au fost clasificate in functie de domeniul studiat in facultate, afaceri sau inginerie.

Institutul german a realizat doua clasamente, unul al angajatorilor preferati de studentii de la facultatile de afaceri si unul de studentii de la facultatile de inginerie. Pe primul loc in topul preferintelor studentilor de la facultatile economice se afla ING, BMW si Banca Centrala Europeana (BCE), in timp ce studentii cu profil tehnic si-ar dori sa lucreze la Microsoft, Google sau IBM.

"Bancile sunt inca printre cei mai cunoscuti angajatori din Romania, spre deosebire de alte tari europene, iar studentii romani par sa fie mai putin influentati de criza economica decat ceilalti studenti din Europa", sustine Oliver Viel, director al departamentului Customer Relations in cadrul Institutului Trendence.

Vor 1.000 euro/luna la primul job

Studentii romani care urmeaza cursurile facultatilor de afaceri se asteapta sa primeasca un salariu anual de 9.332 de euro (780 de euro pe luna) la primul loc de munca dupa absolvire, pe cand asteptarile absolventilor de inginerie sunt ceva mai mari, de pana la 12.230 de euro anual (peste 1.000 de euro lunar).

Asteptarile salariale ale studentilor romani sunt cu mult sub media europeana, unde un student care invata in domeniul afacerilor vrea sa primeasca un salariu de aproape 2.000 de euro pe luna, iar unul care studiaza ingineria isi doreste ca primul job de dupa absolvire sa-i aduca un venit lunar de aproape 2.200 de euro.

Daca, in general, studentii din alte state europene prefera companiile nationale atunci cand isi desemneaza angajatorii preferati, studentii romani pun multinationalele pe primele locuri in randul celor mai buni angajatori.

"Unul din motivele pentru care studentii romani fac asta este ca in Romania lipseste brandul de angajator al companiilor nationale. Multe companii sunt cunoscute doar regional si nu au o influenta asa de mare precum companiile internationale", a mai spus Viel.