Noul sef BMW: Romania are mai mare nevoie de service-uri decat de centre de vanzare

Autor: Bogdan Alecu 17.09.2009

Austriacul Stephan Breschan, 45 de ani, a preluat la data de 14 septembrie conducerea filialei locale a BMW Group Romania, importatorul pe piata locala al marcilor BMW si Mini, de la Bernd John, care a fost numit pe aceasta pozitie in ianuarie.



Compania a avut anul trecut o cifra de afaceri de 135 mil. euro si un profit net de 8 mil. euro in 2008.

Anterior Breschan a detinut functia de director al BMW pentru regiunea de nord a Chinei si sef al academiei BMW de pregatire in aceeasi tara si are peste 19 ani de experienta in industria auto. Inainte de a lucra la BMW, Breschan a detinut mai multe functii de conducere in cadrul Porsche Holding, in Austria si Ungaria.

"Conditiile fata de Romania erau complet diferite in China, care a crescut fara probleme chiar si in acest an - cu 30%. In plus clientii de BMW din China sunt complet diferiti fata de cei din Romania pentru ca in general sunt foarte tineri, oameni care ieri erau saraci, iar azi sunt bogati. Atunci cand cumpara masina, romanii se concentreaza mai mult pe masina, pe ce performante si tehnologie ofera, in China se cumpara un BMW pentru ca este un BMW, il cumpara pentru imagine", a spus Stephan Breschan.

Bernd John, fostul director al BMW Romania a preluat pozitia de membru in consiliul de administratie al celei mai mari retele de dealeri BMW din Germania.

"Principalele obiective pentru BMW Romania raman neschimbate. Dorim sa redevenim cel mai bine vanduta marca premium si ne vom extinde reteaua atat prin Automobile Bavaria (fostul importator care detine peste 90% din dealeri - n.red.), cat si prin noi parteneri", a spus Breschan. La finele lunii octombrie BMW va lansa pe piata locala noul X1, cel mai mic SUV din gama constructorului german, dar si noul Seria 5 Gran Turismo.

"In Romania aproape 50% din vanzarile BMW reprezinta SUV-urile, in special datorita starii drumurilor, in timp ce in China exista o cerere foarte ridicata si pentru Seria 3 si 5", a spus seful BMW Romania.

Reteaua BMW de pe piata locala numara in prezent 11 centre integrate si 3 showroomuri in 12 orase din Romania, dintre care cele din Iasi si Pitesti nu apartin de Automobile Bavaria.

In primele opt luni ale acestui an vanzarile BMW au atins un nivel de 705 unitati, in scadere cu 58% comparativ cu perioada similara a anului trecut, clasand constructorul german pe locul al treilea dupa Mercedes-Benz si Audi. La nivelul lunii august, BMW a urcat pe locul doi ca vanzari, dupa Audi, cu 83 de masini.

"Si in Romania, ca si la nivel european, piata premium a fost afectata de criza financiara. Cu toate acestea, avem ca target ca BMW sa devina cel mai bine vanduta marca din acest segment pe piata locala. Cu toate ca nu putem schimba piata, putem lansa noi programe in ceea ce priveste satisfactia clientilor", a declarat Breschan.

Automobilele BMW inregistreaza printre cele mai ridicate importuri second-hand la nivel national, ocupand un loc in top trei aproape in fiecare luna, ceea ce a dus la cresterea parcului marcii germane. Acest lucru genereaza si o cerere ridicata pentru activitatea de service.

"Spre deosebire de alte tari din Europa, in Romania avem mai multa nevoie la nivel national de service-uri decat de showroomuri, deoarece s-au importat second-hand foarte multe automobile BMW, care acum trebuie intretinute", a spus Stephan Breschen.