Groupama investeste 2,5 mil. euro in cea mai mare lansare din asigurari

Autor: Angela Placinta 21.09.2009

Agentia de publicitate Leo Burnett & Target a castigat contul Groupama si se va ocupa de creatia spoturilor publicitare si de sloganul noii companii.



Francezii de la Groupama vor cheltui circa 2,5 milioane de euro (sume nete) pentru promovarea propriei companii pe piata locala, Groupama Asigurari, rezultata din fuziunea Asiban cu BT Asigurari, care va fi lansata oficial la inceputul saptamanii viitoare, potrivit unor surse din piata.

Agentia de publicitate Leo Burnett & Target a castigat recent contul Groupama si se va ocupa de creatia spoturilor publicitare si de solganul noii companii, in timp ce partea de media buying (cumparare de spatiu publicitar) va fi asigurata de Zenith Media, intreaga actiune de promovare a noii companii de asigurari fiind coordonata de agentia de relatii publice MMD.

Avand in vedere bugetul mare de promovare, competitia intre agentiile de publicitate pentru castigarea contului Groupama a fost stransa. Potrivit unor surse din piata, la pitch-ul (selectia unei agentii) organizat de francezi au mai participat cei de la Publicis, Lowe si Saatchi&Saatchi. Aceasta este una dintre putinele campanii de promovare desfasurate in aceasta perioada de asiguratori, care si-au restrans mult bugetele de publicitate.

Campania de promovare a numelui Groupama, inca putin cunoscut pe piata locala, in special clientilor persoane fizice, va incepe pe 28 septembrie, odata cu lansarea oficiala a companiei si se va derula pana in februarie. Initial, in octombrie si noiembrie, francezii vor avea o campanie de imagine, pentru a face cunoscut noul brand, dupa care din decembrie pana in februarie vor derula o campanie de promovare a produsului de asigurare de raspundere civila auto obligatorie (RCA).

Politele RCA sunt in perioada de iarna produsul-vedeta al asiguratorilor, avand in vedere ca in decembrie si ianuarie multi soferi isi reinnoiesc aceasta asigurare. In aceasta perioada multi asiguratori desfasoara campanii publicitare cu diferite promotii, in incercarea de a-si creste vanzarile, chiar daca aceste asigurari le aduc si multe daune.

Ce va aduce nou Groupama?

Cu ce ar trebui sa vina francezii - care au cheltuit o jumatate de miliard de euro pentru achizitia, capitalizarea si fuziunea Asiban si BT Asigurari - pentru a se diferentia de alti asiguratori?

"Din perspectiva noastra, a brokerilor, prin produse care nu sunt inca disponibile pe piata, cum ar fi raspunderile profesionale sau polite specializate pentru diverse sectoare de activitate, cum ar fi hotelurile, de exemplu. Sunt putine companii care ofera aceste produse si atunci cand vine un asigurator international, cu experienta in alte tari, pentru noi este un avantaj", afirma Karina Rosu, directorul general al brokerului Aon.

Ea spune ca produsele vor fi mai importante decat preturile in cazul clientilor corporate. "Pe retail, cred ca vor conta foarte mult modalitatile de vanzare a politelor si de plata rapida. De exemplu, un avantaj pentru un asigurator este vanzarea online."

Groupama Asigurari se va clasa pe pozitia a treia pe piata, dupa Allianz-Tiriac si Omniasig, avand in vedere ca anul trecut companiile Asiban si BT Asigurari au avut afaceri cumulate de 917 mil. lei (250 mil. euro) si o cota de piata de peste 10%. Pana la inceputul anului viitor Groupama Asigurari va absorbi asiguratorul de mici dimensiuni OTP Garancia, preluat de francezi in 2008 in cadrul unei tranzactii la nivel regional.

Groupama a inceput deja sa schimbe infatisarea agentiilor Asiban si BT Asigurari din Bucuresti si din tara, unele afisand deja sigla francezilor.