Concluzia targului imobiliar tIMON: clientii nu mai vin ca la muzeu

Autor: Vlad Anastasiu 27.09.2009

Dezvoltatorii imobiliari prezenti anul acesta la Targul Imobiliar National (tIMON), desfasurat in Capitala, sunt de parere ca "lucrurile incep sa se miste". Daca inainte vizitatorii erau doar interesati de preturile si locatiile la proiectele imobiliare, acum sunt dispusi sa vina cu un buget si sa poarte o discutie.

"Pentru prima data de cand a aparut criza in imobiliare am vazut intentia vizitatorului de a veni cu o oferta si sa poarte o discutie in jurul bugetului de care dispune. Pana acum, la editiile anterioare, majoritatea vizitatorilor veneau si se interesau doar de preturi, de locatia proiectului fara sa fie interesati si de cumparare. Din acest punct de vedere sunt mai optimist cu privire la piata decat eram acum noua luni", a declarat Serhat Terzi, reprezentantul Opus Land Development, dezvoltatorul proiectului Cosmopolis din nordul Capitalei.

Si Anca Stan, reprezentantul West Park Residence, este de parere ca interesul vizitatorilor la targ a fost mai mare decat la alte editii anterioare, datorat in mare parte ofertelor dezvoltatorilor. "Sunt mai multi vizitatori decat la editiile anterioare. Ofertele dezvoltatorilor au reusit sa-i scoata din casa si sa vina la targ", a spus Stan.

Dezvoltatorii sunt de parere ca pretul a ajuns principalul criteriu de achizitie, iar clientii sunt interesati de preturi cat mai mici. Vlad Vlasceanu, unul dintre organizatorii tIMON, este de parere ca pretul a ajuns singurul criteriu de evaluare in imobiliare la ora actuala. "Exista interes mare in zona de locuinte pe piata imobiliara. Clientii se orienteaza catre apartamente sub 100.000 de euro, iar din pacate pretul a ajuns singurul criteriu de calificare si evaluare. Putini se mai uita la locatia proiectului, finisaje sau facilitati", a explicat Vlasceanu.

Pe de alta parte, vizitorii spun ca dezvoltatorii sunt mult mai dispusi sa lase la pret, sunt mai bine informati, iar ofertele sunt mai bine structurate decat la celelalte editii ale tIMON. "S-a schimbat raportul de forta catre client", a spus Ciprian L., in varsta de 32 de ani, unul dintre vizitatorii la targ.