SUV-ul este salvarea Dacia anul viitor. designerii pregatesc si urmatoarea familie Dacia
Autor:
Alexandru Anghel
29.09.2009
Dacia, a doua companie privata romaneasca dupa cifra de afaceri din 2008, ar putea lansa noul SUV produs la Mioveni la Salonul auto de la Geneva in luna februarie a anului viitor, acesta fiind cel mai nou model construit pe platforma tehnica a Logan.
"SUV-ul este salvarea pentru anul viitor. Nu poti doar sa ceri
conditii bune in piata", a declarat Constantin Stroe,
vicepresedintele Dacia.
Reprezentantii Dacia s-au referit la lansarea SUV-ului ca la
un colac de salvare pentru anul urmator in perspectiva in care
tendinta de stabilizare a vanzarilor in piata auto va continua, iar
comenzile pentru Logan din pietele vestice se vor reduce.
Consecinte negative dupa "Rabla"
"Vor exista consecinte ale opririi programelor guvernamentale
de sustinere a pietelor auto. Mare parte a activitatii noastre o
reprezinta comenzile din Germania. Consider insa ca vanzarile se
vor stabiliza pentru ca avem o gama bine integrata in piata", a
spus Francois Fourmont, directorul general al Dacia.
El a adaugat ca in prezent in uzina din Mioveni se lucreaza la
ultimele detalii pentru procedurile de fabricatie al SUV-ului, care
va fi exportat anul viitor si pe pietele europene.
Referitor la adaptarea modelului Logan, care a fost creat
pentru a circula pe drumuri de calitate slaba, la imbunatatirea
infrastructurii rutiere locale, Fourmont a declarat ca Logan va fi
construit conform aceleiasi retele ca pana acum. "Modelul se vinde
si in alte tari, cu infrastructura mai proasta decat in Romania.
Trebuie sa poata fi folosit si pe drumurile de pamant din India si
pe autostrazile din Germania. Se va face in continuare la fel
pentru toate drumurile", a declarat Fourmont la lansarea cartii
"Renault si Dacia, de 10 ani impreuna".
In paralel cu ultimele "pregatiri" pentru intrarea pe piata
SUV-urilor, reprezentantii grupului Renault au declarat ca
laboratoarele de design pregatesc urmatoarea familie de automobile
a Dacia, aceasta urmand sa fie anuntata in lunile care vin.
Fiecare generatie de automobile are o durata limitata de
productie, de circa sase ani, dupa care urmeaza, la un interval de
12-24 de luni, lansarea unor noi modele pe platforme imbunatatite
tehnic.
Nu vom face masini de 300.000 de euro
"Bineinteles, nu ne vom apuca sa construim automobile de
300.000 - 400.000 de euro. Logan mai ramane cativa ani si ne
pastram orientarea", a completat Stroe.
Fourmont a declarat ca piata auto locala are potentialul, in
urmatorii ani, dupa incheierea crizei economice sa ajunga la un
volum de vanzari echivalent cu cel din 2007.
"Daca ne uitam la gradul de echipare auto al Romaniei, dupa
criza am putea reveni la nivelul din 2007 si chiar sa crestem", a
spus Fourmont.
2007 a reprezentat cel mai prolific an al pietei auto locale,
vanzarile de automobile ajungand la 315.000 de eunitati in timp ce
numarul tuturor autovehiculelor comercializare s-a apropiat de
367.000 de unitati.
Dupa aceasta, in 2008 s-a consemnat o reducere de volum a
pietei, de circa 12%, care s-a acutizat in acest an, vanzarile de
automobile reducandu-se cu mai mult de jumatate.