Mii de automobile asteapta in curtile firmelor de leasing

Autor: Alexandru Anghel 05.10.2009

Topul primelor zece companii de leasing care au publicate ofertele de autovehicule reposedate de la clientii insolvabili insumeaza mai mult de 2.000 de automobile si vehicule comerciale.



In ultimele luni, potrivit jucatorilor din piata si ofertelor postate de companii, numarul de automobile recuperate s-a apreciat, astfel ca in loc de 100-150 de autovehicule sunt prezentate acum si liste de cate 400-500 de unitati.

Cele mai multe oferte prezentate de firmele de leasing vin in continuare din partea marcii autohtone, astfel ca modelul Logan este prezent cu cele mai multe unitati, la preturi intre 4.000 si 6.000 de euro. Numarul tranzactiilor variaza de la luna la luna, potrivit jucatorilor din piata.

"Exista tranzactii si cred ca merg pe o tendinta crescatoare. Vizitatorii sunt mai multi, s-au mai linistit in legatura cu securitatea locului de munca si au inceput sa caute si masini", a declarat Nicolae Ragalie, directorul targului auto Autovit.

In cadrul targului Autovit sunt prezente trei companii de leasing cu oferte de automobile recuperate de la clientii insolvabili.

Majoritatea tranzactiilor se inregistreaza insa in cazul automobilelor din segmentul de pret de 8.000 -11.000 de euro, iar marcile sunt preponderent germane.

Acest lucru se observa atat in targurile specializate, cat si pe listele firmelor de leasing, unde modele precum VW Golf, Opel Astra sau Ford Focus dispar cel mai repede.

In cazul acestor modele pretul este inelastic in raport cu pretul altor modele, unde se poate negocia o reducere de 10-15% si aduc un randament bun la revanzare. In acest segment este vorba de automobile cu un pret initial de achizitie intre 13.000 si 16.000 de euro, care dupa doi ani de utilizare au un rulaj de 50.000 - 60.000 de kilometri.

Pierderile cele mai mari se inregistreaza in cazul automobilelor al caror pret initial de achizitie depaseste 100.000 de euro.

"Exista pierderi la aproape toate automobilele scumpe pentru ca dupa un an pretul de revanzare nu scade sub cel al automobilelor noi, care au fost repozitionate", a spus Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing.