Romanii au redus consumul de bere la terasa, insa cel casnic a scazut mai putin

Ziarul Financiar 05.10.2009

Dupa ce au crescut in continuu in ultimii sase ani, vanzarile de bere din Romania au facut ca piata locala sa fie a cincea din lume din punct de vedere al consumului de bere. Criza nu se lasa insa fara efecte in comportamentul de consum al romanilor.

Stephan Maria Weber, presedinte al Ursus Breweries, spune ca a intervenit deja o schimbare: desi romanii continua sa bea bere, cumpara mai putin si mai rar. "Aceste schimbari se reflecta si in faptul ca segmentul mainstream (cu pret mediu) a crescut usor in comparatie cu cel economic si cel premium", spune Weber, care precizeaza si el ca si consumul din restaurante si terase a scazut in comparatie cu cel casnic. Explicatia sta in puterea de cumparare mai mica si in increderea scazuta a consumatorilor in mediul economic, ceea ce duce la tendinta de a economisi bani, argumenteaza Weber.

Cititi mai multe despre vanzarile de bere din Romania pe www.businessmagazin.ro