JTI a renuntat la doua marci de tigari

Autor: Diana Tudor Stoica 05.10.2009

Japan Tobacco International (JTI), cel de-al treilea producator de tigarete de pe plan local, si-a propus sa majoreze ponderea exporturilor la 25% din productie pana la finalul anului 2011, fata de circa 20% in prezent.

"Acum exportam catre 11 piete din regiune, printre care si tarile baltice, Ungaria, Andora, Polonia si Bulgaria, dar vrem ca pana la sfarsitul anului 2011 sa acoperim 35 de piete, inclusiv de pe alte continente", a declarat Gilda Lazar, corporate affairs and communication director al JTI Romania, Bulgaria si Croatia.

Producatorul brandurilor Winston, Glamour si Camel a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 1,611 milioane de lei (437,4 mil. euro) si un profit net de 13,2 milioane de euro, potrivit datelor comunicate de reprezentantii producatorului. Astfel, raportat la acest rulaj, exporturile s-ar situa in jurul a 85 mil. euro, potrivit estimarilor ZF.

"Cifra de afaceri va creste anul acesta proportional cu cresterea accizelor si speram sa ne mentinem pe profit, chiar daca va fi unul simbolic", a spus Gilda Lazar.

Lazar a adaugat ca JTI Romania va continua sa investeasca in automatizare si in cresterea productiei, chiar daca in primele noua luni ale acestui an consumul legal de tigarete a scazut in volum cu 12 - 15% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

"Am incercat sa eliminam costurile care nu erau necesare. Daca inainte fiecare angajat primea doua cartuse de tigarete gratis pe luna, acum primeste doar unu, iar managerii nu mai calatoresc la business class, ci la economy", a mai afirmat managerul JTI, precizand ca in aceasta perioada compania nu a facut disponibilizari. "Din contra, am marit salariile si am continuat sa investim in training", a spus Gilda Lazar, fara a declara valori absolute.

De asemenea, pentru a eficientiza costurile, JTI a renuntat anul acesta la productia a doua branduri de tigarete, Saint George si Smart, situate pe segmentul ieftin. "Pe masura ce va aparea necesitatea, ne gandim sa renuntam si la alte branduri."

Pretul mediu al unui pachet de tigari ar putea ajunge la 1 ianuarie 2010 la 10 lei, cu doi lei mai mult decat nivelul actual, pe fondul cresterii accizei si actualizarii cursului valutar, potrivit JTI Romania.