Renault: 15% din vanzarile prin REMAT se fac prin leasing

Autor: Bogdan Alecu 08.10.2009

Pentru a mentine anul viitor vanzarile de masini la un nivel similar cu cel din acest an, respectiv de 130.000 de unitati, este obligatorie continuarea programului "Rabla", in opinia lui Fabrice Cambolive, directorul comercial al marcilor Renault, Dacia si Nissan.

"Daca anul viitor vom avea un program REMAT, atunci exista sanse ca nivelul pietei auto din 2010 sa fie similar cu cel de anul acesta. Este imperativ ca si anul viitor sa existe 'Rabla' pentru a mentine la acelasi nivel vanzarile de masini din 2010", a subliniat Cambolive.

Incepand cu luna august, in cea de-a doua etapa a programului "Rabla" din acest an a fost stabilita posibilitatea clientilor persoane fizice de a achizitiona o masina noua in sistem leasing.

"In medie 15% dintre clienti care au achizitionat un model Dacia sau Renault prin programul Renault au apelat la leasing in etapa a treia", a spus Cambolive.

In cea de-a treia etapa a programului REMAT, Dacia a vandut 2.000 de automobile, iar Renault 200 de unitati, astfel, dintre acestea, aproximativ 330 s-au vandut in sistem leasing, potrivit estimarilor ZF.

"Spre exemplu, 10% din vanzarile realizate anul acesta prin programul REMAT reprezinta vanzari Renault, in conditiile in care la nivelul pietei marca detine o cota de 7%. Astfel, Renault a jucat un rol important in special datorita lui Symbol", a declarat Fabrice Cambolive.

Renault a lansat pe piata locala saptamana aceasta modelul Fluence, care va inlocui in gama actualul Megane sedan. "Din vanzarile Renault, Fluence va detine aproximativ 25-30%. Cu Fluence dorim sa fim in top trei in clasa compacta, asadar ne dorim o cota de peste 10% din acest segment. Nu putem preciza un volum, deoarece nu stim cum va evolua piata auto locala pana la finele anului", a spus Fabrice Cambolive.

In 2011 Renault Romania va lansa pe piata locala modelul Fluence ZE, versiunea electrica a noului sedan. Odata cu lansarea acestuia, va fi implementata si o infrastructura destinata masinilor electrice.

"Vom negocia realizarea unei infrastructuri pentru automobilele electrice nu numai cu anumite orase, ci si cu parteneri furnizori de energie electrica. Suntem deja in negocieri cu anumite companii de electricitate", a subliniat directorul comercial al Renault Romania.

Vanzarile Renault pe piata locala la nivelul primelor opt luni ale acestui an au inregistrat o scadere de 55%, la 6.566 de autoturisme, in contextul in care piata autoturismelor de import a scazut cu 54%.

Cel mai bine vandut model al constructorului francez in acest an a fost Symbol cu 7.527 de unitati, urmat de Megane sedan cu 4.325 de masini.