O afacere de succes pe timp de criza: magazinele second-hand

Autor: Constanta Catalina Apostoiu 11.10.2009

Recesiunea a afectat multi retaileri mari din Statele Unite, insa in aceasta perioada afacerile retailerilor mai mici care aprovizioneaza piata second-hand sunt infloritoare, scrie agentia de presa Thomson Reuters.

In luna august, National Association of Resale & Thrift Shops (NARTS) a anuntat ca un sondaj pe care l-a realizat cu privire la vanzarile pe trimestrul doi din acest an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut a indicat o cifra de afaceri in crestere in sectorul second-hand.

"Din cele 263 de magazine incluse in sondaj, 64,1% au declarat ca vanzarile au crescut, cu o medie de aproximativ 31%, 11,5% au declarat ca vanzarile au ramas aproximativ neschimbate, iar 24,4% au spus ca au inregistrat un declin al vanzarilor", conform asociatiei.

Half Price Books cu sediul in Dallas, o companie care comercializeaza in principal carti si reviste uzate, a asistat la o crestere a vanzarilor si intentioneaza sa deschida noi magazine.

Compania a deschis patru noi magazine pana acum in acest an, noi magazine urmand a fi deschise in toamna. In prezent compania detine 106 magazine in 16 state.

"Vindem mai multe carti ca niciodata. Totul a inceput anul trecut, cand oamenii au inceput sa vina sa vanda carti pentru a avea bani de benzina", a declarat Kathy Doyle Thomas, vicepresedinte executiv pe marketing si real estate.

Un astfel de succes este o raritate in contextul unei crize financiare care a aruncat milioane de americani in somaj si i-a facut pe multi sa se gandeasca de doua ori inainte de a face cumparaturi.

Macy's anunta in ianuarie ca inchide 11 magazine cu rezultate slabe in perioada de recesiune, iar retailerul de diamante si bijuterii Zale inchide mai multe magazine, acestea reprezentand doar doua dintr-o serie de exemple.

Vanzarile Half Price Books din anul fiscal trecut (incheiat pe 30 iunie) au inregistrat o crestere de 10% incluzand vanzarile magazinelor noi.

Originile lantului sunt modeste. Acesta a fost lansat in 1972 de catre activisti ecologisti cu 2.000 de carti din bibliotecile fondatorilor.

Si alti retaileri second-hand cu origini umile se bucura de succes, cel putin in parte datorita recesiunii.

My Sister's Closet este un lant de zece magazine care comercializeaza "imbracaminte reciclata de marca". Lantul este administrat de fondatoarea Ann Siner si surorile acesteia, Jenny si Tess.

Businessul a fost lansat in 1991, cu un magazin in Phoenix, care oferea imbracaminte de calitate pentru femei.

"Produsele noastre sunt in mod tipic uzate. Un produs care se vinde nou cu 100 de dolari il gasiti la noi cu 10 dolari", a declarat fondatoarea.