YouTube are peste un miliard de vizionari zilnic

Autor: Andrei Constantinescu 11.10.2009

YouTube, cel mai popular site de partajare video, a inregistrat peste un miliard de vizionari zilnice odata ce calitatea clipurilor video difuzate pe site au crescut, a declarat Chad Hurley, directorul general al companiei. Google, detinatorul celui mai popular motor de cautare din lume, a achizitionat firma YouTube in urma cu trei ani pentru suma de 1,65 de miliarde de dolari.

Cererea pentru continut mai mare indica faptul ca YouTube difuzeaza mai multe filme si emisiuni TV, si se axeaza pe imbunatatirea calitatii si extinderea uneltelor pentru partenerii de continut si advertiseri, a mai spus Hurley. Multi utilizatori care afiseaza clipuri pe site doresc sa "isi transforme acest hobby intr-o adevarata profesie", a adaugat el.

Site-urile detinute de Google au inregistrat peste 10 miliarde de vizionari de clipuri video in Statele Unite in luna august, respectiv 40% din piata conform firmei de cercetare ComScore. Microsoft, cel mai mare producator de software la nivel mondial si, de asemenea, cel mai apropiat rival al gigantului Google, a inregistrat 546,5 milioane de vizionari pe site-urile sale.

Eric Schmidt, directorul general al companiei Google, a afirmat in iulie ca este optimist cu privire la posibilitatea site-ului YouTube de a scoate profit. Gigantul nu a oferit detalii legate de veniturile generate de site.

Valoarea actiunilor Google a crescut cu 2,07 dolari, la 516,25 de dolari pe bursa Nasdaq. Pretul actiunilor a crescut cu 68% de la inceputul anului si pana in prezent.

YouTube, care primeste majoritatea clipurilor sale de la utilizatori, a adaugat material profesionist pentru a atrage mai multi advertiseri. Oficialii site-ului au fost de acord in august sa difuzeze fragmente din emisiuni CNN, Cartoon Network si Adult Swin. In iunie, YouTube a difuzat premiera filmului "Home", primul debut simultan pe online si in cinematografe.

YouTube se afla in discutii cu Sony Pictures Entertainment si Lions Gate Entertainment cu privire la lansarea unui serviciu online de inchiriere a filmelor, au declarat luna trecuta persoane apropiate companiei. Serviciul oferit ar fi rivalizat cu inchirierile de filme oferite de Amazon.com si iTunes al firmei Apple.

"Google incearca sa gaseasca modalitati mai bune de a scoate bani din acest segment", a declarat Andy Mielder, un analist al firmei de cercetare Edward Jones & Co. "Atata timp cat strategia lor economica are sens, la nivel personal apreciez incercarile lor de a creste veniturile", a adaugat el.

Chris Dale, un purtator de cuvant al companiei YouTube, a refuzat sa comenteze "zvonurile si speculatiile respective". "Noi speram sa dezvoltam relatiile noastre cu studiourile de filme si sa extindem tipurile de clipuri pe care le oferim comunitatii noastre", a adaugat Dale, fara a oferi mai multe detalii.