Smithfield isi face lant de magazine luand modelul Comtim

Autor: Diana Tudor Stoica 13.10.2009

Smithfield Prod, companie cu activitati in procesarea carnii de porc, parte a gigantului american Smithfield intentioneaza sa dezvolte un lant de magazine proprii si sa se extinda la nivel national cu produse semi-procesate.

"Dupa experienta primului magazin Comtim, deschis la Timisoara (in aprilie anul acesta - n.r.), avem in vedere extinderea acestui concept si planificam deschiderea de noi puncte de desfacere in Bacau si Braila. Aceste trei magazine fac parte dintr-un proiect pilot si, in functie de rezultatul lor, ne vom gandi daca sa deschidem sau nu si altele", a declarat Morten Jensen, directorul general al Smithfield Prod.

El a adaugat ca investitia in primul magazin Comtim a fost nesemnificativa, Smithfield Prod fiind deja proprietarul cladirii. De aceea, investitiile au fost directionate in principal in modernizarea spatiilor existente si in dotarile interioare ale magazinului.

Vor sa vanda in spatii inchiriate

Desi grupul american Smithfield este prezent pe plan local din 2004, an in care a achizitionat producatorul Comtim din Timisoara, directorul general al Smithfield Prod sustine ca acest proiect nu a fost demarat mai devreme deoarece in ulti-mii ani prioritare au fost investitiile in modernizarea productiei.

"Ideea magazinului de prezentare si desfacere Comtim a aparut oarecum recent, deoarece tot mai multi oameni ne intrebau cand vor putea sa cumpere direct de la noi", a afirmat el.

In ceea ce priveste urmatoarele doua magazine pe care compania le are in plan, reprezentantii Smithfield Prod sustin ca vor fi dezvoltate in spatii inchiriate de maximum 140 de metri patrati, aceasta fiind si suprafata magazinului din Timisoara.

Se gandesc la mezeluri

In prezent, brandul Comtim este comercializat exclusiv pe piata din Romania si include atat carne proaspata de porc, cat si produse semi-procesate, printre care si carne tocata, mici sau carnati proaspeti, gama pe care intentioneaza sa o comercializeze la nivel national.

"Este cert ca viitorul industriei de carne se indreapta spre un concept integrat, catre o integrare verticala, de la ferma pana la consumator. Aproximativ 50% dintre vanzarile noastre sunt realizate catre clienti industriali (procesatori -n.r.), 25% catre marile lanturi comerciale, iar 25% pentru distributie", a spus Jensen, mentionand ca unul dintre obiectivele companiei este ca produsele Comtim sa fie comercializate in toate lanturile de magazine din retailul modern.

Smithfield Prod a realizat in 2008 o cifra de afaceri de 89,6 milioane de euro, in crestere cu aproape 30% fata de rezultatul inregistrat in anul precedent.

In aceeasi perioada, pierderea neta a companiei a fost de 1,6 mil. euro, cu trei milioane de euro mai mica decat cea din anul precedent.

Grupul american Smithfield mai detine pe plan local si companiile Smithfield Ferme, Smithfield Procesare (cu activitati in abatorizare), Pirin Agri (specializata in gestionarea terenurilor agricole) si Smithfield Romania (detine participatii in toate cele trei entitati enumerate mai sus).