Lukoil, in competitie cu Rompetrol si MOL pe segmentul superior

Autor: Roxana Petrescu 14.10.2009

Lukoil Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata distributiei de carburanti din Romania, cu afaceri de peste un miliard de euro, a lansat un nou tip de produse petroliere, denumite Ecto, prin care incearca sa castige clienti pe segmentul superior al pietei.

Gama Etco se gaseste in mai multe tari in care Lukoil este prezent, produsele fiind lansate in Romania la inceputul acestei saptamani. Desi din cauza crizei, majoritatea consumatorilor se orienteaza spre produse mai ieftine, chiar si cand vine vorba de carburanti, reprezentantii Lukoil spun ca posesorii de masini scumpe alimenteaza in continuare cu carburanti care au un pret peste medie.

"Toti jucatorii mari au lansat carburanti de calitate superioara, si Rompetrol, si MOL Romania. La randul nostru trebuia sa aducem un nou produs pentru a putea face fata concurentei de pe acest segment. Prin aceasta gama inlocuim practic doua tipuri de carburanti si anume COR 95 fara plumb si motorina Euro L Diesel si speram sa obtinem vanzari cu 10-15% mai mari comparativ cu produsele anterioare", spune Andrei Chirilescu, directorul general adjunct al Lukoil Romania.

Compania are o retea de circa 300 de puncte de alimentare si o cota de piata de circa 25%. Lukoil Romania este al treilea jucator din piata de profil dupa Petrom si Rompetrol.

Reprezentantul Lukoil este de parere ca lansarea unui produs superior in conditii de criza, in care majoritatea clientilor se orienteaza spre produse mai ieftine, face sens mai ales in contextul in care posesorii de masini scumpe continua sa fie fideli unor sortimente de carburant care au un pret mai mare la pompa.

"Exista in continuare cerere pentru aceste produse", spune Chirilescu.

Potrivit celor mai recente declaratii ale reprezentantilor Lukoil Romania, consumul de carburanti ar urma sa revina din nou pe crestere abia la jumatatea anului viitor in contextul in care in primele sase luni ale anului vanzarile de produse petroliere s-au redus pe plan local cu 4-10%. Cele mai drastice scaderi ale cererii de carburanti au intervenit in primele luni ale anului.

Tocmai pe fondul acestei scaderi a cererii, dar si din cauza unor preturi mai mici la pompa, Lukoil Romania a inregistrat in primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de 530 de milioane de dolari, la jumatate comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Compania nu a recurs la disponibilizari de personal in primele sase luni ale anului, aplicand alte metode de reducere a costurilor.