Producatorii de alimente ecologice nu vor sa auda de vanzari in supermarketuri

Autor: Diana Tudor Stoica 14.10.2009

Producatorii de alimente ecologice sustin ca taxele mari ale supermarketurilor si capacitatea mica de productie ii determina sa isi deschida propriile lanturi de magazine in spatii inchiriate, pentru a-si comercializa produsele.

"Nici nu ma gandesc sa vand produsele in supermarketuri, sa dau discount de 20-25% si sa platesc taxa de raft si taxa de intrare in magazin. Investesc mult intr-un magazin propriu, dar am siguranta ca imi primesc banii la timp si imi pot vinde produsele", a declarat Rodica Ferchiu, presedintele Asociatiei Valea Asaului, producator de lactate ecologice care a fost prezent ieri la targul Indagra.

Societatea, infiintata in 2000, a realizat anul trecut afaceri de peste 600.000 de lei (160.000 de euro), iar in acest an a deschis doua magazine in Bucuresti, Eco Rozi, care comercializeaza doar produse ecologice, atat proprii, cat si ale altor producatori de astfel de alimente. "Magazinele sunt situate in spatii inchiriate si am investit in fiecare pe putin 50.000 de lei (aproximativ 12.000 de euro - n. red.)", a spus Ferchiu, mentionand ca ia in calcul deschiderea de magazine si in alte orase din tara, desi cea mai mare cerere pentru alimente ecologice este inregistrata in Capitala.

Cristian Bancila, general manager al distribuitorului de produse ecologice Natural Food Distribution, companie infiintata anul acesta, intentioneaza, de asemenea, sa deschida pana la finalul acestui an un magazin propriu in Capitala, Delicatese Romanesti, intr-un spatiu inchiriat, dar si o casa de comenzi de produse traditionale. "Investitia in chiria, amenajarea magazinului si mijloace de transport se ridica la aproximativ 100.000 de euro si vom comercializa atat mezeluri ecologice, cat si branzeturi si sucuri naturale de la 25 de furnizori", a declarat Bancila, care asteapta sa obtina anul viitor vanzari de 1,8 mil. lei.

Producatorii sustin ca in ultimii ani cererea de alimente ecologice a crescut si continua sa creasca, in ciuda crizei.