Dan Sucu: Imediat dupa un scandal politic, clientii fug din magazine

Autor: Ioana David 18.10.2009

Omul de afaceri Dan Sucu, care controleaza grupul de firme Mobexpert, cu afaceri de 169 mil. euro anul trecut, spune ca momentele de instabilitate politica se resimt in vanzarile magazinelor sale.

"De fiecare data cand apare un scandal, resimtim deja o vizitare mai mica a magazinului. Nu este o coincidenta. Cum se linistesc lucrurile, cum incepe sa creasca din nou rata de vizitare. Temerea noastra este ca instabilitatea pe care o vedem in aceste zile ne va afecta pe sfarsit de an, adica in perioada in care speram ca lucrurile sa mearga mai bine", spune Sucu.

Grupul a inregistrat in trimestrul trei al anului o scadere de 15-17% a vanzarilor in lei comparativ cu perioada similara a anului trecut. Estimarea initiala era ca scaderea sa nu fie mai mare de 10-12%. Grupul opereaza o retea de 34 de magazine in regiune, dar detine si opt fabrici de mobila. Sucu afirma ca sentimentul de instabilitate determina clientii care pot sa-si amane cumparaturile sa o faca.

"Pesimismul cumparatorului afecteaza intreaga economie. Toate industriile sunt interconectate. Singura problema este ca sunt ramuri mai privilegiate ca pozitie si incearca sa isi pastreze ratele de profitabilitate cum este cea bancara, dar sunt industrii care nu au acest privilegiu", este de parere omul de afaceri.

El adauga faptul ca bancile isi pastreaza in acest moment avantajul, dar isi distrug clientul prin transmirea riscului.

"Bancile care au reusit anul acesta sa treaca peste un hop, vor avea o problema serioasa de neplata a datoriilor (din partea clientilor- n.red.). Climatul bancar va fi extrem de dur in 2010", a mai spus Sucu.

Cititi un interviu cu Dan Sucu in numarul de maine al ZF.