Google apeleaza la publicitate pentru a atrage clientii rivalilor

Autor: Andrei Constantinescu 19.10.2009

Google, detinatorul celui mai popular motor de cautare din lume, a anuntat ca peste 2 milioane de companii folosesc aplicatiile sale online, iar compania va incepe luni o campanie de publicitate menita sa atraga clientii de la produse Microsoft si IBM. Campania de publicitate, care va fi lansata in tari precum Franta, Japonia si Anglia, reprezinta o miscare strategica rara pentru Google. In timp ce Microsoft, cel mai mare producator de software la nivel mondial, si International Business Machines, cel mai mare furnizor de servicii IT din lume, domina piata pe segmentul de servicii de mail pentru intreprinderi, Google incearca sa convinga directorii companiilor sa adopte asa numitele servicii bazate pe mediul online, in care software-ul este accesat pe internet iar datele stocate pe serverele Google, in loc sa fie arhivate pe computerele unei companii. Serviciile online pot ajuta companiile sa economiseasca, comparativ cu costurile mentinerii serviciilor traditionale, insa caderile acestor tip de sisteme din ultimele luni, inclusiv caderea serviciului Gmail al firmei Google luna trecuta, au inceput sa ridice semne de intrebare cu privire la cat de mult utilizatorii se pot baza pe software-ul online. Tom Austin, analistul firmei de cercetare Gartner, a spus ca majoritatea companiilor vor trece la utilizarea serviciilor online, precum e-mail-ul, insa procesul ar putea dura multi ani. El a adaugat ca IBM si Microsoft au lansat propriile produse online recent, iar Cisco pregateste o versiune a sa de servicii online.