CARTEA DE ECONOMIE/ Lideri, angajati si branduri

Autor: Ziarul de Duminica 21.10.2009
Robert Slater
29 de secrete ale leadershipului de la Jack Welch
Editura All
Jack Welch a detinut o perioada indelungata functiile de presedinte si director general al companiei General Eelectric si a fost recunsocut drept cel mai important om de afaceri al timpurilor noastre. Welch a condus compania GE din aprilie 1981 pana in septembrie 2001 si a initiat o parte dintre cele mai importante strategii de afaceri din ultimele doua decenii. Analiza secretelor sale de leadership ne prezinta cum erau realizate afacerile in America in trecut si evidentiaza modul in care tacticile pe care le-a initiat Welch au schimbat in bine afacerile. Traducere de Alina Moldoveanu.
Tom Peters
Reinventarea muncii
50 de moduri in care va puteti transforma dintr-un angajat intr-un brand care exprima distinctie, implicare si pasiune
Editura Publica
Brand You 50 ne arata totul: de la cum sa ne cream propria carte de vizita la cum sa obtinem o slujba, de la cum sa ne construim lista de contacte la crearea propriei imagini, cu alte cuvinte, cum sa ne transformam portofoliul de aptitudini astfel incat sa ajungem la rezultate surprinzatoare! De fiecare data! Prin intermediul a 50 de sectiuni usor de urmarit si peste 200 de activitati recomandate, Tom Peters ne arata cum sa devenim un Brand Personal unic, fabulos si performant. Tehnologia se afla la carma revolutiei din lumea afacerilor. Cei care ii supravietuiesc vor trebui sa se adapteze si sa se reinventeze rapid. In acest context, Tom Peters explica ce se intampla, ofera instrumentele de care avem nevoie pentru a face fata provocarii si ne inspira sa trecem la actiune. Fara nici o indoiala, Tom Peters a contribuit la crearea managementului modern mai mult decat oricine in ultimii 60 de ani. In opinia publicatiilor Fortune, The Economist, The New Yorker si The Los Angeles Times, Tom este un "über-guru" al managementului si inventator al industriei de "management guru". Nascut in anul 1942, Tom Peters a devenit licentiat in constructii civile in 1965, urmand apoi studii de afaceri la Stanford Business School, unde a absolvit cursuri de MBA si doctorat. In 2004 a primit titlul de doctor de onoare de la Universitatea de Management din Moscova. Supranumit "parintele corporatiei post-moderne", Tom Peters este cel care a creat noua gandire de management, gratie energiei, stilului, influentei si ideilor sale. Tom Peters ocupa pozitia 7 in clasamentul global al celor mai influenti ganditori de business Thinkers50.
Traducere de Laura Sibinescu.
Oliver James
Afluenza
Cum sa ai succes si sa ramai normal
Editura Vellant

Un tratat despre nefericirea in crestere a lumii moderne, cartea descrie epidemia consumerista care a infectat unele societati ale secolului XXI, producând depresii, anxietate si dependente. Psiholog de renume mondial, Oliver James analizeaza mintea reprezentantilor avuti ai clasei de mijloc in cautarea unui raspuns la intrebarea: e posibil sa ai succes si sa ramâi sanatos la minte in acelasi timp? Intr-o carte excelent argumentata, James ne dezvaluie cum variaza in cadrul societatilor actuale chestiuni precum consumerismul, febra proprietatii si batalia sexelor. O concluzie inevitabila, care s-ar putea sa ne schimbe viziunea asupra lumii: pentru a ne pastra echilibrul mintal ar trebui sa ne satisfacem nevoile, si nu dorintele. Traducere din limba engleza de Cirprian Siulea.