Tymbark reduce la jumatate cresterea previzionata pentru acest an

Autor: Mihaela Popescu 29.10.2009

Producatorul de sucuri si bauturi instant Tymbark Maspex Romania a avut in primele noua luni o crestrere de 6,2% a volumelor vandute fata de aceeasi perioada din 2008, sub tinta previzionata pentru acest an.

Reprezentantii companiei spun ca si-au ajustat previziunile privind rata de crestere a afacerilor din cauza inrautatirii conditiilor din piata.

"La inceputul acestui an am estimat o crestere a cifrei de afaceri de 20% pentru 2009, comparativ cu anul anterior. Trimestrul al treilea a avut o evolutie mai slaba, cauzata in principal de situatia economica precara a anului in curs, astfel incat acum estimam atingerea unui ritm de crestere de 10% fata de anul trecut", a declarat Mihaela Burtoi, Senior Brand Manager Tymbark Maspex Romania.

Producatorul Tymbark este prima companie de pe piata de profil care raporteaza dinamica vanzarilor la noua luni.

Pe primul semestru, producatorul a raportat anterior afaceri de 28 mil. euro, in crestere cu 14% fata de perioada similara din 2008.

In trimestrul al treilea al anului, Tymbark a inaugurat a doua fabrica a sa din Romania, langa vechea unitate din Valenii de Munte (judetul Prahova), in urma unei investitii de 30 mil. euro.

Compania, detinuta de grupul polonez Maspex, este activa pe piata locala din anul 1996 cu produsele instant La Festa, divizia de sucuri a grupului fiind adusa in Romania in 2001 odata cu achizitia unei foste fabrici de conserve din Valenii de Munte. Valoarea totala a investitiilor grupului Maspex in Romania a ajuns la 62 mil. euro, potrivit propriilor estimari. Compania are aproximativ 700 de angajati la nivel local.

Tymbark a anuntat ca intentioneaza in urmatorii ani sa investeasca si intr-un spatiu pentru prelucrarea fructelor si legumelor la nivel local. In prezent materia prima pentru sucurile Tymbark este importata atat de la companii din cadrul Maspex, cat si de la alti furnizori.

Anul trecut Tymbark Maspex Romania a avut o cifra de afaceri de 215 mil. lei (58,4 mil. euro), avansul fiind de 13% fata de valoarea raportata pe 2007. Producatorul polonez a preluat la finele lui 2007 pastele fainoase Arnos de la Arpad si Janos Gere din Oradea, dezvoltandu-si astfel portofoliul pe un nou segment de piata. In prezent, producatorul Tymbark este cel mai mare jucator pe segmentul nectarurilor, cu o cota estimata de companie la 35% la nivelul primului semestru. Cei mai mari competitori ai sai pe aceasta categorie sunt Parmalat (cu Santal), Coca-Cola Hellenic (Cappy), Perpsi Americas (Prigat) si importatorii Pfanner si Rauch.

Pe segmentul juice (sucuri cu continut de fruct de 100%) cota de piata a Tymbark este estimata de companie la 19%, in timp ce pe still drinks (bauturi necarbogazoase cu continut de fruct de maxim 25%) aceasta detine circa 10% din piata.

Segmentul sucurilor necarbonatate, estimat la cateva sute de milioane de euro si dominat de companii de talie internationala, este unul dintre cele mai dinamice la nivelul pietei locale de soft drinks (bauturi racoritoare).

Sucurile din fructe aduc in prezent circa 60% din cifra de afaceri a Tymbark Maspex Romania.

Mihaela Burtoi a mai precizat ca estimeaza o usoara crestere a pietei de sucuri necarbonatate in acest an fata de 2008, avansul pe segmentul juice (sucuri cu continut de fruct de 100%) fiind superior ratei de crestere a vanzarilor de nectaruri si baturi still drinks.