Berarii spera la vanzari mai bune pe final de an

Autor: Diana Tudor Stoica 01.11.2009

Vanzarile de bere au scazut in perioada iunie-august cu peste 20% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut la 5,9 milioane de hectolitri, fata de peste 7,4 milioane de hectolitri in urma cu doar un an, potrivit datelor furnizate de Institutul National de Statistica (INS). Astfel, producatorii de bere au vandut cu 1,5 milioane de hectolitri de bere mai putin decat in aceeasi perioada din 2008.
Daca in primele luni ale anului producatorii de bere inca mai puteau spera la o revenire a pietei in vara, perioada a anului care asigura intre 35 si 40% din vanzarile anuale ale unei companii din aceasta industrie, in perioada iunie-august scaderea vanzarilor a fost chiar mai abrupta decat in prima jumatate a anului.
"In mod cert, in ultimele luni ale acestui an piata berii nu va mai inregistra scaderile din lunile de vara", a declarat Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod, producatorul berilor Tuborg si Skol cu vanzari anuale de peste 90 mil. euro. Parerea sa este impartasita si de Stephan Maria Weber, presedintele Ursus Breweries, producatorul brandului Timisoreana, cea mai vanduta bere de pe plan local. "Ma bucur sa observ ca dupa o vara cu rezultate sub asteptari, din cauza vremii nefavorabile si a scaderii numarului de turisti, piata berii a dat semne de stabilitate in ultimele luni", a declarat el.
Dupa ce vanzarile de bere au inregistrat in luna iulie a acestui an o scadere de peste 25%, potrivit INS, aceasta fiind cea mai dramatica scadere inregistrata de aceasta piata in ultimii ani, dar si cea mai mare scadere de la primele semne ale crizei economice in Romania, piata berii nu si-a revenit nici in august.
In ultima luna de vara a acestui an, berarii au resimtit o scadere cu peste 19% a vanzarilor, la 1,9 milioane de hectolitri, potrivit INS, comparativ cu 2,3 milioane de hectolitri in anul precedent.
Astfel, dupa primele opt luni ale anului piata berii inregistreaza o scadere de 17% a vanzarilor, potrivit estimarilor ZF pe baza datelor INS care analizeaza vanzarile realizate de producatori la poarta fabricii, in conditiile in care dupa primele sase luni aceasta era de 14%.
Reprezentantii celor mai mari producatori de bere de pe plan local, printre care se numara companiile Heineken Romania, Ursus Breweries, InBev Romania si United Romanian Breweries Bereprod, sustin insa ca in retail scaderea inregistrata in primele opt luni ale anului a fost de 15%, nivel care se va pastra si la finalul anului, potrivit estimarilor.