Berarii spera la vanzari mai bune pe final de an
Vanzarile de bere au scazut in perioada iunie-august cu peste
20% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut la 5,9 milioane
de hectolitri, fata de peste 7,4 milioane de hectolitri in urma cu
doar un an, potrivit datelor furnizate de Institutul National de
Statistica (INS). Astfel, producatorii de bere au vandut cu 1,5
milioane de hectolitri de bere mai putin decat in aceeasi perioada
din 2008.
Daca in primele luni ale anului producatorii de bere inca mai
puteau spera la o revenire a pietei in vara, perioada a anului care
asigura intre 35 si 40% din vanzarile anuale ale unei companii din
aceasta industrie, in perioada iunie-august scaderea vanzarilor a
fost chiar mai abrupta decat in prima jumatate a anului.
"In mod cert, in ultimele luni ale acestui an piata berii nu va mai
inregistra scaderile din lunile de vara", a declarat Shachar
Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod,
producatorul berilor Tuborg si Skol cu vanzari anuale de peste 90
mil. euro. Parerea sa este impartasita si de Stephan Maria Weber,
presedintele Ursus Breweries, producatorul brandului Timisoreana,
cea mai vanduta bere de pe plan local. "Ma bucur sa observ ca dupa
o vara cu rezultate sub asteptari, din cauza vremii nefavorabile si
a scaderii numarului de turisti, piata berii a dat semne de
stabilitate in ultimele luni", a declarat el.
Dupa ce vanzarile de bere au inregistrat in luna iulie a acestui an
o scadere de peste 25%, potrivit INS, aceasta fiind cea mai
dramatica scadere inregistrata de aceasta piata in ultimii ani, dar
si cea mai mare scadere de la primele semne ale crizei economice in
Romania, piata berii nu si-a revenit nici in august.
In ultima luna de vara a acestui an, berarii au resimtit o scadere
cu peste 19% a vanzarilor, la 1,9 milioane de hectolitri, potrivit
INS, comparativ cu 2,3 milioane de hectolitri in anul
precedent.
Astfel, dupa primele opt luni ale anului piata berii inregistreaza
o scadere de 17% a vanzarilor, potrivit estimarilor ZF pe baza
datelor INS care analizeaza vanzarile realizate de producatori la
poarta fabricii, in conditiile in care dupa primele sase luni
aceasta era de 14%.
Reprezentantii celor mai mari producatori de bere de pe plan local,
printre care se numara companiile Heineken Romania, Ursus
Breweries, InBev Romania si United Romanian Breweries Bereprod,
sustin insa ca in retail scaderea inregistrata in primele opt luni
ale anului a fost de 15%, nivel care se va pastra si la finalul
anului, potrivit estimarilor.