Pambac: Ne vom concentra pe profitabilitate, asumandu-ne o reducere a afacerilor

Autor: Diana Tudor Stoica 01.11.2009

Producatorul din industria de morarit si panifcatie Pambac Bacau, cu afaceri de 53 mil. euro anul trecut, are ca obiectiv pentru 2010 pastrarea profitabilitatii, chiar si cu riscul diminuarii cifrei de afaceri, de aceea varianta cea mai optimista de buget vizeaza stagnarea afacerilor.
"Bugetul pe anul 2010 este in lucru. Planificam atat o varianta optimista, care prevede conservarea rezultatelor anului 2009, cat si o varianta pesimista in care preconizam o scadere de 10-20%", a declarat Alin Giurea, directorul general al Pambac Bacau.
Giurea sustine insa ca varianta care se va materializa va depinde foarte mult de masurile care vor fi luate de noul guvern. "Daca va creste TVA-ul, vom mari preturile, productia va scadea, evaziunea va creste, incasarile vor fi mai mici si la noi si la bugetul de stat", a explicat el.
De aceea, producatorul de panificatie intentioneaza sa nu mai deschida anul viitor noi linii de credit, urmand ca finantarea companiei sa fie realizata numai din resurse proprii.
"Ne vom concentra pe pastrarea profitabilitatii, chiar asumandu-ne o reducere a cifrei de afaceri. Vom lucra in conditii de siguranta deplina cu conservarea fluxului financiar al companiei si vom apela la banci numai daca vom reporni programul investitional sau achizitiile programate si nefinalizate, si numai pentru diferenta necesara", spune Giurea, adaugand ca la finalul acestui an compania isi va plati toate datoriile si va inchide liniile de credit.
Producatorul din Bacau a disponibilizat in trimestrul doi al acestui an aproximativ 60% dintre persoanele care ocupau pozitii de management, respectiv 15 persoane, pentru rezultate sub asteptari, principalul departament vizat fiind cel de vanzari. Prin reorganizarea fortei de vanzari, renuntarea la o parte din clientii segmentului de productie industriala si lansarea de noi produse, Pambac a inceput sa recupereze scaderile din primul semestru al acestui an, cand volumul vandut a scazut cu 8%, in timp ce afacerile au scazut cu 13%, iar profitul s-a injumatatit.
"Cel de-al treilea trimestru al anului curent a fost pentru noi o revenire in ceea ce priveste evolutia vanzarilor, deoarece am inregistrat o crestere cu 27% a volumelor vandute fata de trimestrul anterior", afirma directorul general al companiei.
Tot in aceasta perioada, Pambac a inregistrat o crestere de aproape 3% a cotei de piata pe segmentul de malai, cu brandurile Pambac si Gata Mamaliga, urcand pe locul doi in topul national, potrivit propriilor informatii, a consolidat pozitia de lider pe piata de paste si a conservat locul trei pe piata de faina. De aceea, scaderea in lei a cifrei de afaceri a fost in primele noua luni ale anului de 7% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar profitul a inregistrat o crestere de 4%.
"Ultimul trimestru al anului va fi, ca de obicei, cel mai bun in vanzarile noastre si vom reusi sa atingem obiectivele pe 2009, insa in primul trimestru al anului 2010 ne asteptam sa fie modest, pe fondul inceputului de an si al conjuncturii economice actuale", estimeaza Alin Giurea.

O industrie romaneasca
Pambac este o societate cu capital privat 100% romanesc, privatizata in anul 1995 prin metoda MEBO.
In prezent, pachetul majoritar este detinut de trei actionari semnificativi din conducerea societatii, Alin Giurea, presedintele si directorul general al companiei Pambac, fiind unul dintre acestia.
Principalii sai competitori sunt companiile Boromir Ramnicu Valcea, Vel Pitar Ramnicu Valcea, Titan Ilfov, Dobrogea Grup, Baneasa Bucuresti, Pan Group Craiova si Pangram Resita.