MPI lanseaza Okidoki, primul motor de cautare romanesc
Un motor local de cautare pe internet concentrat pe indexarea
site-urilor cu continut in limba romana poate castiga cota de piata
in detrimentul liderilor actuali - gigantii Google si Yahoo!, in
masura in care va reusi sa ofere rezultate mai bune la cautari si
va reusi sa raspunda mai repede schimbarilor din preferintele
utilizatorilor, spun reprezentantii MediaPro Interactiv (MPI),
divizia de internet a grupului MediaPro.
MPI a lansat ieri oficial Okidoki, primul motor de cautare autohton
care indexeaza in exclusivitate site-urile de limba romana, pe o
piata care este dominata autoritar de compania americana
Google.
Construit in ideea de a oferi rezultate cat mai bune la cautarile
pe internet pentru site-urile cu continut in limba romana, Okidoki
poate fi utilizat atat pentru cautari generale instant, cat si
pentru cautari specifice in principalele site-uri de stiri, pe
bloguri si pe conturile de Twitter.
"Noi speram sa avem succes pentru ca ne focusam strict pe Romania
si speram ca astfel sa ne adaptam mai repede la piata locala de
cautare", a declarat Orlando Nicoara, directorul general al MPI.
"La nivel local, noi speram sa oferim rezultate mai bune decat
rivalii la cautarea pe net", a adaugat el. In fiecare zi 3,7
milioane de romani intra pe internet, iar cea mai populara
activitate online este cautarea de informatii, potrivit unui studiu
realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) in perioada
ianuarie 2008-ianuarie 2009 pe un esantion de 17.000 de persoane,
reprezentativ pentru noua milioane de persoane.
Okidoki a fost lansat online in decembrie 2008, iar de atunci,
potrivit MPI, functiile motorului de cautare au fost imbunatatite,
astfel incat, in prezent, utilizatorii au la dispozitie sugestii
generate automat la tastarea sintagmelor cautate si link-uri
relationate in functie de subiectul cautarii pentru a usura gasirea
informatiilor dorite.
Folosit si ca motor de cautare interna pe site-urile MediaPro
Interactiv (apropo.ro, promotor.ro, go4it.ro etc.) si Publimedia
(zf.ro, gandul.info, prosport.ro, businessmagazin.ro etc.), Okidoki
a crescut numarul site-urilor, blogurilor si conturilor de Twitter
indexate si isi propune ca, la sfarsitul anului viitor, sa indexeze
toate site-urile relevante de limba romana.
Indexarea site-urilor se face atat automat, cat si pe baza
solicitarilor venite din partea detinatorilor sau administratorilor
de site-uri. Acestia au la dispozitie un formular in care pot
include gratuit cuvintele cheie in functie de care sa se faca
afisarea site-ului.
Prin lansarea Okidoki, MediaPro Interactiv isi diversifica si
portofoliul spatiilor publicitare gestionate adaugand publicitatea
contextuala de tip text. "Pe langa faptul ca este un produs
romanesc la care lucram de doi ani de zile, noi credem ca viitorul
search-ului va fi influentat de cautarea instant si de cautarea
locala, iar acestea sunt cele doua directii pe care vom pune accent
la Okidoki", a adaugat Nicoara.