Schaeffler: Suntem la 55% fata de ceea ce planuisem sa facem in Romania in 2009
Schaeffler Romania, cel mai mare producator de rulmenti din Romania, urmareste in acest an conservarea rezultatelor financiare la nivelul din 2008, de circa 274 mil. euro, dupa ce la inceputul anului previzionase o apreciere a cifrei de afaceri de 50%.
Compania produce in fabrica din judetul Brasov rulmenti si
componente pentru masini si utilaje. "Acum suntem la 55% fata de
ceea ce planuisem sa facem in Romania in 2009, iar la final de an
cred ca vom termina aproape egal cu nivelul de anul trecut sau la
98% din total. In decembrie si ianuarie sunt comenzi, dar la un
nivel mai mic", a declarat Alexandru Blemovici, directorul
fabricii.
Managerul fabricii a explicat ca in ultimele luni nu s-a observat
in industria de profil o revenire a comenzilor, iar piata totala a
crescut cu maxim 1-2% fata de nivelul mediu al primului
semestru.
Compania, care are 3.000 de angajati, a aplicat la inceputul anului
un program de reducere a costurilor, pentru adaptarea la un nou
nivel al comenzilor, care a inclus reducerea costurilor cu
licentele de software si combustibil, concediu prelungit de
sarbatori pentru angajati si disponibilizarea a aproape 300 de
oameni.
"Am mai avut si o usoara scadere naturala a numarului de salariati,
respectiv 10-20 de oameni lunar. Acum avem circa 2.900 de angajati,
dar intentionam sa pastram numarul lor stabil", a spus
Blemovici.
Au
adus 50 mil. euro la capital
Schaefller este unul dintre cei mai mari investitori din industria
producatoare de masini de pe plan local, astfel ca investitiile
realizate din 2002, cand a fost inaugurata fabrica din Brasov, pana
in prezent, au depasit 260 de milioane de euro.
Bugetul initial de investitii pentru anul in curs era stabilit la
95 de milioane de euro, din care 50 de milioane de euro au fost
adusi ca aport in numerar la majorarea de capital a filialei
locale.
In luna februarie producatorul a pus in functiune proiectul de
forjare-laminare pentru inele mari de rulmenti, cu un diametru de
la 600 la 3.200 de milimetri, iar la jumatatea anului a inaugurat
si proiectul turnatoriei de alama.
Pe plan local, in industria producatoare de rulmenti mai activeaza
companiile Rulmenti Barlad (Kombassan), Koyo Alexandria si Timken
Ploiesti, foste companii de stat care au fost privatizate catre
producatori europeni sau mondiali.
"Noi cred ca avem un pic de avantaj, pentru ca atunci cand nu sunt
comenzi
intr-un segment, sunt in altul. Activitatea nu este cum am
planificat, dar finalul de an nu va fi ca in 2008. Toata lumea stie
ca decembrie este o luna slaba, dar nu ma astept sa trebuiasca sa
trimetem oamenii acasa", a declarat Blemovici.
Rulmenti Barlad (URB), detinut de grupul turc Kombassan, a anuntat
ca pentru 2009 estimeaza rezultate financiare mai scazute cu pana
la 30% in urma scaderii comenzilor.
Si Urb a derulat un program de restructurare in primul trimestru,
astfel ca a redus personalul cu 800 de angajati, la circa 2.000 de
oameni in prezent.
Koyo Romania, filiala locala a producatorului japonez Koyo, a
anuntat in luna iulie ca va concedia 650 din cei 2.000 de angajati
in urma injumatatirii productiei. Schaeffler a finalizat la
inceputul acestui an, la nivel international, preluarea grupului
german Continental, valoarea tranzactiei fiind de 12 miliarde de
euro.
Compania nu a anuntat integrarea operatiunilor sub acelasi nume. In
Romania, afacerile cumulate ale celor doua companii au depasit anul
trecut 580 mil. euro.
100.000 de euro anual pentru studiile copiilor angajatilor
Producatorul de rulmenti a lansat in luna iunie programul
"Economii pentru studiile copiilor angajatilor", care presupune
acordarea unei sume lunare pentru copilul fiecarui angajat, suma
care este directionata in conturi de economii individuale la
BRD.
Potrivit reprezentantilor companiei, pana la varsta de 20 de ani
fiecare copil primeste cate un leu in fiecare zi, banii fiind
folositi pentru finantarea studiilor. "Este un program pe care l-am
implementat in fabrica noastra. Oricum acordam prime pentru copii,
dar in felul acesta realizam un fond, la care pot contribui si
parintii, pentru educatie. Anual se strang mai mult de 250 de lei,
la care se adauga si o prima de 40 de lei acordata de 1 iunie", a
declarat Alexandru Blemovici, directorul fabricii Schaeffler din
Brasov. Compania are 3.000 de angajati, iar numarul angajatilor
care au copii sub 18 ani si au fost inclusi in program este de
1.500. Potrivit cifrelor furnizate de Schaeffler, cheltuielile
companiei pentru fondurile de studii ajung anual la circa 110.000
de euro.