Coca-Cola isi accentueaza declinul, iar printre cauze este si instabilitatea politica

Autor: Mihaela Popescu 05.11.2009

Coca-Cola Hellenic a raportat o scadere de peste 10% a volumelor vandute pe piata romaneasca in T3 fata de aceeasi perioada a anului trecut, declinul fiind mai mare decat cel inregistrat la semestru, de aproximativ 5%.
"Volumele vandute in Romania si Ucraina s-au diminuat cu un ritm de doua cifre (peste 10% - n.red.) in trimestrul al treilea al anului, fiind influentate de persistenta unui climat economic dificil si de instabilitatea mediului politic in ambele tari", se precizeaza in ultimul raport financiar publicat in Grecia de Coca-Cola Hellenic, al doilea mare imbuteliator al produselor Coca-Cola la nivel mondial.
In Romania, producatorul Coca-Cola este liderul pietei de bauturi non-alcoolice, cu rulaje anuale de 500 mil. euro. In ultimii doi ani compania
si-a restructurat businessul local, cele mai mari schimbari fiind realizate in productie si in sistemul de distributie al produselor din portofoliu.
In primele noua luni din an costurile de restructurare inregistrate de subsidiara romaneasca au ajuns la 1,8 mil. euro, fata de 0,7 mil. euro in semestrul intai, potrivit datelor din rapoartele Coca-Cola Hellenic.
In trimestrul al treilea au fost anuntate noi masuri de restructurare la Coca-Cola HBC Romania - inchiderea fabricii din Iasi care producea mai mult pentru piata din Republica Moldova si transferul productiei de apa minerala de la Floreni (Suceava) in localitatea Poiana Negri din acelasi judet, care au generat circa 100 de disponibilizari.
In ultimii doi ani, compania a renuntat la patru locatii de productie si a externalizat complet serviciile de distributie, masuri care au redus numarul angajatilor Coca-Cola HBC Romania cu 900 de persoane.
2009 este primul an in care imbuteliatorul local Coca-Cola ar putea raporta un declin al afacerilor, dupa ce in ultimii ani compania si-a majorat volumele vandute cu ritmuri peste 10% pe o piata cu cresteri in consum.
Coca-Cola HBC Romania este al doilea producator local de bauturi racoritoare care raporteaza dinamica vanzarilor pe primele noua luni din 2009. Recent producatorul polonez Tymbark Maspex Romania, care activeaza in special pe segmentul sucurilor naturale din fructe, a raportat vanzari in crestere cu 6,2% in volum in intervalul mentionat, precizand ca ritmul a fost sub cel previzionat la inceputul anului din cauza inrautatirii conditiilor din piata.