Coca-Cola isi accentueaza declinul, iar printre cauze este si instabilitatea politica
Coca-Cola Hellenic a raportat o scadere de peste 10% a volumelor
vandute pe piata romaneasca in T3 fata de aceeasi perioada a anului
trecut, declinul fiind mai mare decat cel inregistrat la semestru,
de aproximativ 5%.
"Volumele vandute in Romania si Ucraina s-au diminuat cu un ritm de
doua cifre (peste 10% - n.red.) in trimestrul al treilea al anului,
fiind influentate de persistenta unui climat economic dificil si de
instabilitatea mediului politic in ambele tari", se precizeaza in
ultimul raport financiar publicat in Grecia de Coca-Cola Hellenic,
al doilea mare imbuteliator al produselor Coca-Cola la nivel
mondial.
In Romania, producatorul Coca-Cola este liderul pietei de bauturi
non-alcoolice, cu rulaje anuale de 500 mil. euro. In ultimii doi
ani compania
si-a restructurat businessul local, cele mai mari schimbari fiind
realizate in productie si in sistemul de distributie al produselor
din portofoliu.
In primele noua luni din an costurile de restructurare inregistrate
de subsidiara romaneasca au ajuns la 1,8 mil. euro, fata de 0,7
mil. euro in semestrul intai, potrivit datelor din rapoartele
Coca-Cola Hellenic.
In trimestrul al treilea au fost anuntate noi masuri de
restructurare la Coca-Cola HBC Romania - inchiderea fabricii din
Iasi care producea mai mult pentru piata din Republica Moldova si
transferul productiei de apa minerala de la Floreni (Suceava) in
localitatea Poiana Negri din acelasi judet, care au generat circa
100 de disponibilizari.
In ultimii doi ani, compania a renuntat la patru locatii de
productie si a externalizat complet serviciile de distributie,
masuri care au redus numarul angajatilor Coca-Cola HBC Romania cu
900 de persoane.
2009 este primul an in care imbuteliatorul local Coca-Cola ar putea
raporta un declin al afacerilor, dupa ce in ultimii ani compania
si-a majorat volumele vandute cu ritmuri peste 10% pe o piata cu
cresteri in consum.
Coca-Cola HBC Romania este al doilea producator local de bauturi
racoritoare care raporteaza dinamica vanzarilor pe primele noua
luni din 2009. Recent producatorul polonez Tymbark Maspex Romania,
care activeaza in special pe segmentul sucurilor naturale din
fructe, a raportat vanzari in crestere cu 6,2% in volum in
intervalul mentionat, precizand ca ritmul a fost sub cel
previzionat la inceputul anului din cauza inrautatirii conditiilor
din piata.