UPC scade pe TV, creste pe voce si internet

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 05.11.2009

UPC Romania, numarul doi pe piata locala de cablu TV, a continuat sa piarda clienti pe principala sa linie de business in al treilea trimestru, insa o parte din utilizatori au migrat spre servicii mai scumpe, iar compania a mai castigat cota si pe internet si telefonie fixa, conform datelor financiare publicate de operator.
Compania avea, la finele primelor noua luni, 1,237 milioane de clienti pe servicii TV (cablu si satelit), cu 3,8% mai putini comparativ cu nivelul de 1,286 milioane raportat la sfarsitul lunii septembrie 2008
UPC a pierdut peste 200.000 de utilizatori ai serviciilor de cablu TV analog, numarul de clienti de pe acest segment coborand de la 1,075 milioane la 872.800 in perioada analizata, recuperand insa acest declin prin serviciile de cablu TV digital si DTH (televiziune prin satelit).
Compania avea la sfarsitul lunii septembrie 202.900 de abonati la serviciile de cablu digital, fata de numai 73.300 la aceeasi data din 2008, iar pe DTH numarul de utilizatori a crescut de la 137.700 la 161.600 in acelasi interval.

3.000 de clienti pe televiziunea HD
"In T3 2009 am inregistrat un numar de peste 200.000 de abonati la serviciul de televiziune digitala, pozitionandu-ne astfel ca lideri de piata pe acest segment. Avem convingerea ca lansarea serviciului de televiziune de inalta definitie - ca parte a platformei noastre digitale - va contribui semnificativ la cresterea UPC pe acest segment", a declarat Severina Pascu, directorul financiar al companiei.
Ea a adaugat ca UPC a castigat deja 3.000 de clienti pentru serviciul de televiziune de inalta definitie (HD) - cea mai scumpa oferta TV a operatorului.
"La doar cateva saptamani de la lansarea sa pe piata din Romania, HD TV a devenit unul dintre cele mai atractive servicii din oferta UPC.
Cu un total de peste 3.000 de contracte incheiate pana in prezent, televiziunea de inalta definitie a atras un numar considerabil de clienti noi, astfel 14% dintre clientii HD sunt clienti noi pentru UPC.
8% dintre clientii care au optat pentru HD au migrat de la serviciul de televiziune analogica si 78% de la televiziunea digitala standard sau cu DVR. Nivelul vanzarilor in acest interval scurt de timp se situeaza peste estimarile noastre initiale si confirma faptul ca piata este pregatita, momentul lansarii fiind foarte bine ales. Suntem extrem de optimisti in ceea ce priveste vanzarile pe acest segment pana la sfarsitul anului, avand in vedere interesul crescut din partea clientilor si faptul ca UPC este singurul furnizor pana in acest moment care ofera servicii de televiziune de inalta definitie la nivel national", a adaugat Pascu.
UPC Holding ofera servicii de televiziune prin cablu si satelit, internet si telefonie catre peste zece milioane de clienti din zece tari.