UPC scade pe TV, creste pe voce si internet
UPC Romania, numarul doi pe piata locala de cablu TV, a
continuat sa piarda clienti pe principala sa linie de business in
al treilea trimestru, insa o parte din utilizatori au migrat spre
servicii mai scumpe, iar compania a mai castigat cota si pe
internet si telefonie fixa, conform datelor financiare publicate de
operator.
Compania avea, la finele primelor noua luni, 1,237 milioane de
clienti pe servicii TV (cablu si satelit), cu 3,8% mai putini
comparativ cu nivelul de 1,286 milioane raportat la sfarsitul lunii
septembrie 2008
UPC a pierdut peste 200.000 de utilizatori ai serviciilor de cablu
TV analog, numarul de clienti de pe acest segment coborand de la
1,075 milioane la 872.800 in perioada analizata, recuperand insa
acest declin prin serviciile de cablu TV digital si DTH
(televiziune prin satelit).
Compania avea la sfarsitul lunii septembrie 202.900 de abonati la
serviciile de cablu digital, fata de numai 73.300 la aceeasi data
din 2008, iar pe DTH numarul de utilizatori a crescut de la 137.700
la 161.600 in acelasi interval.
3.000 de clienti pe televiziunea HD
"In T3 2009 am inregistrat un numar de peste 200.000 de abonati la
serviciul de televiziune digitala, pozitionandu-ne astfel ca lideri
de piata pe acest segment. Avem convingerea ca lansarea serviciului
de televiziune de inalta definitie - ca parte a platformei noastre
digitale - va contribui semnificativ la cresterea UPC pe acest
segment", a declarat Severina Pascu, directorul financiar al
companiei.
Ea a adaugat ca UPC a castigat deja 3.000 de clienti pentru
serviciul de televiziune de inalta definitie (HD) - cea mai scumpa
oferta TV a operatorului.
"La doar cateva saptamani de la lansarea sa pe piata din Romania,
HD TV a devenit unul dintre cele mai atractive servicii din oferta
UPC.
Cu un total de peste 3.000 de contracte incheiate pana in prezent,
televiziunea de inalta definitie a atras un numar considerabil de
clienti noi, astfel 14% dintre clientii HD sunt clienti noi pentru
UPC.
8% dintre clientii care au optat pentru HD au migrat de la
serviciul de televiziune analogica si 78% de la televiziunea
digitala standard sau cu DVR. Nivelul vanzarilor in acest interval
scurt de timp se situeaza peste estimarile noastre initiale si
confirma faptul ca piata este pregatita, momentul lansarii fiind
foarte bine ales. Suntem extrem de optimisti in ceea ce priveste
vanzarile pe acest segment pana la sfarsitul anului, avand in
vedere interesul crescut din partea clientilor si faptul ca UPC
este singurul furnizor pana in acest moment care ofera servicii de
televiziune de inalta definitie la nivel national", a adaugat
Pascu.
UPC Holding ofera servicii de televiziune prin cablu si satelit,
internet si telefonie catre peste zece milioane de clienti din zece
tari.