Retelele de retail alimentar au atras finantari de 270 mil. euro
Retelele locale ale marilor grupuri de retail alimentar au atras
in 2009 finantari de 270 mil. euro pentru proiectele de expansiune
din urmatorii ani.
Cele mai mari credite au fost contractate de Kaufland si Carrefour.
Germanii de la Kaufland au luat 150 mil. euro de la BERD pentru
extinderea retelei din Romania si Bulgaria, prin care vor fi
finantate 20 de magazine noi pe piata locala.
La randul sau, Carrefour Romania a apelat pentru a treia oara la un
credit intragrup de 100 de milioane de euro, aceasta fiind o
solutie de finantare mai ieftina si mai rapida decat accesarea unor
creditele bancare de pe piata romaneasca.
Consultantii spun ca aceste finantari pregatesc un nou start al
expansiunii retelelor mari de magazine alimentare la nivel
local.
"Semnalul pe care il transmit retelele internationale de magazine
prin aceste miscari este acela ca declinul din consum nu este atat
de mare incat sa stopeze investitiile in expansiune pe piata
romaneasca. In plus, acum se contureaza competitia intre grupurile
de retail active la nivel local: niciunul dintre acestea nu vrea sa
piarda cota de piata, deci trebuie sa se dezvolte in ritmul
retailului modern", spune Ionut Pascu, project manager in cadrul
companiei Roland Berger Strategy Consultants.