Retelele de retail alimentar au atras finantari de 270 mil. euro

Autor: Mihaela Popescu 05.11.2009

Retelele locale ale marilor grupuri de retail alimentar au atras in 2009 finantari de 270 mil. euro pentru proiectele de expansiune din urmatorii ani.
Cele mai mari credite au fost contractate de Kaufland si Carrefour. Germanii de la Kaufland au luat 150 mil. euro de la BERD pentru extinderea retelei din Romania si Bulgaria, prin care vor fi finantate 20 de magazine noi pe piata locala.
La randul sau, Carrefour Romania a apelat pentru a treia oara la un credit intragrup de 100 de milioane de euro, aceasta fiind o solutie de finantare mai ieftina si mai rapida decat accesarea unor creditele bancare de pe piata romaneasca.
Consultantii spun ca aceste finantari pregatesc un nou start al expansiunii retelelor mari de magazine alimentare la nivel local.
"Semnalul pe care il transmit retelele internationale de magazine prin aceste miscari este acela ca declinul din consum nu este atat de mare incat sa stopeze investitiile in expansiune pe piata romaneasca. In plus, acum se contureaza competitia intre grupurile de retail active la nivel local: niciunul dintre acestea nu vrea sa piarda cota de piata, deci trebuie sa se dezvolte in ritmul retailului modern", spune Ionut Pascu, project manager in cadrul companiei Roland Berger Strategy Consultants.