Companiile au pierdut loialitatea angajatilor in incercarea de reducere a costurilor

Autor: Adelina Mihai 08.11.2009

Unu din patru angajati performanti si-a pierdut din atasament fata de companie.



Aproape 25% din cei mai valorosi angajati din companii si-au pierdut loialitatea fata de angajatori de cand a inceput criza economica, ca urmare a masurilor dure de reducere a costurilor pe care le-au luat companiile pentru a supravietui, arata cel mai recent studiu al firmei de consultanta Watson Wyatt Worldwide, realizat in colaborare cu asociatia profesionala a specialistilor in resurse umane Worldat Work din SUA. De altfel, gradul de loialitate a scazut cu 9% in randul tuturor categoriilor de personal, de la finele lui 2008 si pana in prezent. Se pare ca masurile de reducere de costuri luate de angajatori (care au implicat concedieri, reduceri salariale sau de bonusuri), menite sa tina afacerile pe linia de plutitre, ar putea face mai mult rau companiilor, pentru ca scad moralul angajatilor, in special in randul celor care au avut cele mai bune rezultate.
"Reducerea gradului de loialitate in randul angajatilor ar trebui sa ii ingrijoreze din ce in ce mai mult pe angajatori, pentru ca ar putea avea un impact negativ asupra productivitatii oamenilor pe termen lung, precum si asupra calitatii serviciilor oferite clientilor. De asemenea, exista si riscul de a pierde cei mai buni angajati", sustine Laura Sejen, directorul diviziei de recompensare in cadrul firmei Watson Wyatt Worldwide.
Comparativ cu anul trecut, nivelul de multumire al angajatilor performanti fata de oportunitatile de promovare interna este in scadere cu 26%. De altfel, si ponderea angajatilor care isi doresc sa lucreze in continuare pentru aceeasi companie a scazut cu 14%.
Insa nu numai loialitatea angajatilor s-a diminuat din cauza recesiunii. In prezent, angajatii care au avut in trecut cele mai bune rezultate sunt si cel mai putin increzatori (cu un declin de 29%) in abilitatea echipelor de senior management de a creste businessul. Mai mult, patru din zece performeri considera ca ajustarea salariilor si a beneficiilor facute de angajator in ultimul an au avut un efect negativ in calitatea muncii si a serviciilor acordate clientilor.
"Una dintre cele mai mari provocari cu care se vor confrunta angajatorii odata cu revenirea economiei este cum sa isi reloializeze angajatii, in mod special pe cei care au avut rezultate foarte bune", spune Ryan Johnson, vicepresedinte in departamentul de cercetare al Worldat Work.