Companiile au pierdut loialitatea angajatilor in incercarea de reducere a costurilor
Unu din patru angajati performanti si-a pierdut din atasament fata de companie.
Aproape 25% din cei mai valorosi angajati din companii si-au
pierdut loialitatea fata de angajatori de cand a inceput criza
economica, ca urmare a masurilor dure de reducere a costurilor pe
care le-au luat companiile pentru a supravietui, arata cel mai
recent studiu al firmei de consultanta Watson Wyatt Worldwide,
realizat in colaborare cu asociatia profesionala a specialistilor
in resurse umane Worldat Work din SUA. De altfel, gradul de
loialitate a scazut cu 9% in randul tuturor categoriilor de
personal, de la finele lui 2008 si pana in prezent. Se pare ca
masurile de reducere de costuri luate de angajatori (care au
implicat concedieri, reduceri salariale sau de bonusuri), menite sa
tina afacerile pe linia de plutitre, ar putea face mai mult rau
companiilor, pentru ca scad moralul angajatilor, in special in
randul celor care au avut cele mai bune rezultate.
"Reducerea gradului de loialitate in randul angajatilor ar trebui
sa ii ingrijoreze din ce in ce mai mult pe angajatori, pentru ca ar
putea avea un impact negativ asupra productivitatii oamenilor pe
termen lung, precum si asupra calitatii serviciilor oferite
clientilor. De asemenea, exista si riscul de a pierde cei mai buni
angajati", sustine Laura Sejen, directorul diviziei de recompensare
in cadrul firmei Watson Wyatt Worldwide.
Comparativ cu anul trecut, nivelul de multumire al angajatilor
performanti fata de oportunitatile de promovare interna este in
scadere cu 26%. De altfel, si ponderea angajatilor care isi doresc
sa lucreze in continuare pentru aceeasi companie a scazut cu
14%.
Insa nu numai loialitatea angajatilor s-a diminuat din cauza
recesiunii. In prezent, angajatii care au avut in trecut cele mai
bune rezultate sunt si cel mai putin increzatori (cu un declin de
29%) in abilitatea echipelor de senior management de a creste
businessul. Mai mult, patru din zece performeri considera ca
ajustarea salariilor si a beneficiilor facute de angajator in
ultimul an au avut un efect negativ in calitatea muncii si a
serviciilor acordate clientilor.
"Una dintre cele mai mari provocari cu care se vor confrunta
angajatorii odata cu revenirea economiei este cum sa isi
reloializeze angajatii, in mod special pe cei care au avut
rezultate foarte bune", spune Ryan Johnson, vicepresedinte in
departamentul de cercetare al Worldat Work.