Hi5: sute de mii de romani intra pe net doar pentru socializare. Cum comentati?

Autor: Andrei Constantinescu 10.11.2009

Ramu Yalamanchi, fondatorul hi5.com, apreciaza ca site-ul de socializare detine o cota de 30-40% din utilizatorii de internet din Romania si de 60% din totalul afisarilor locale de pagini web raportat la afisarile realizate de site-urile inregistrate in studiul de audienta si trafic online realizat de SATI.

"Conform datelor SATI, una din doua-trei persoane conectate la internet utilizeaza site-ul Hi5", a declarat pentru ZF Yalamanchi. "Datele indica un numar cuprins intre 800.000 si un milion de utilizatori unici din Romania, care acceseaza zilnic site-ul Hi5", a adaugat el.

"Cifra arata cat de puternic este acest fenomen al retelelor sociale. Este o componenta de lifestyle, este altceva decat traditionalul browsing pe internet. Nu este vorba de timiditate. Oricum, timiditatea este o caracteristica a tuturor. Retelele faciliteaza interactiunile sociale. Ele fac oamenii sa treaca mai usor de jena, timiditate", a declarat pentru ZF Calin Rotarus, director general al ARBOinteractive.

In octombrie 2009 au fost inregistrati 4.215.651 de utilizatori unici pe Hi5 in Romania. De asemenea, site-ul a avut 2.029.243.014 afisari in aceeasi perioada. In octombrie anul curent au fost inregistrati cu 155.400 mai multi utilizatori decat in septembrie.

Jumatate din publicul Hi5: tinerii pana in 25 de ani

Peste jumatate din utilizatorii romani ai site-ului Hi5 sunt barbati, respectiv 54%, iar restul sunt femei, in proportie de 46%. Utilizatori de toate varstele acceseaza site-ul de socializare, ponderea cea mai mare avand-o tinerii de 18-25 de ani, cu 46,8%. Pe locul doi se afla persoanele cu varste cuprinse intre 13 si 18 ani, cu o pondere de 36,4%, iar locul trei este reprezentat de persoanele cu varste intre 25 si 35 de ani, respectiv 13,6%. Persoanele cu cea mai inaintata varsta, intre 55 si 65 de ani, reprezinta o proportie de 0,6%.

"Peste 22% din utilizatorii Hi5 din Romania sunt gameri. De asemenea, in cadrul competitiilor de design web am observat ca Romania se distinge de celelalte tari prin designeri foarte activi si creativi", a mai spus Yalamanchi. "Retelele sociale incep sa devina o componenta esentiala a internetului, o parte din baza acestuia. Astfel, viitorul retelelor sociale va fi identic cu viitorul internetului", a adaugat el.

Reprezentantul companiei a explicat ca utilizatorii unici sunt numarati o data pe luna, respectiv un singur tip de browser cu un singur tip de IP cu un singur login pe luna. De asemenea, el estimeaza ca vor ajunge la 5 milioane de utilizatori unici pe luna la jumatatea anului 2010.

Cu privire la profilul utilizatorului, varsta reprezinta o distinctie clara intre utilizatori. Venitul nu reprezinta un criteriu de distinctie.

"Daca te vezi la o cafea cu un prieten de doua ori pe luna, apoi de mai multe ori pe luna afli informatii despre el de pe hi5, te simti mai aproape de acel om. Hi5 dezvolta legaturile sociale. Daca, spre exemplu, o persoana timida nu interactioneaza cu cei din jurul lui, pe Hi5 va avea sanse mult mai mari sa interactioneze, sa invete sa socializeze, sa invete lucrurile de baza, sa se deschida fata de oameni", a explicat fondatorul site-ului de socializare.

ARBOinteractive, una dintre cele mai mari regii de media online de pe piata locala, a lansat ieri ARBO social, departament specializat in comunicarea in social media.

"Obiectivul nostru este sa oferim agentiilor si marketerilor uneltele pentru a exploata la maximum potentialul social media, cum ar fi crearea de profile, utilizarea componentelor virale, gestionarea comunitatii ce se formeaza in jurul brand-ului, precum si display advertising targetat pe varsta si sex", a declarat Dan Hutanu, manager ARBOsocial.

Potential mai mare pentru publicitatea online

"Suntem deschisi si la alte parteneriate", au afirmat oficialii ARBOinteractive. "Noi estimam ca piata de publicitate online din Romania ar putea ajunge la pragul ideal de 100 de milioane de euro in trei ani. De asemenea, ne propunem o cota de 75% din banii cheltuiti pe social networking in Romania", au adaugat ei.