Mallul Plaza isi schimba o parte din magazine

Autor: Cristina Stoian 10.11.2009

Mallul Plaza Romania, detinut de grupul Anchor, al doilea centru comercial modern deschis in Bucuresti se afla la prima reorganizare importanta a mix-ului de chiriasi de la deschiderea din 2004, cel putin zece spatii aflandu-se in prezent in curs de reamenajare.

Coincidenta sau nu, renegocierea contractelor are loc exact in perioada in care cel mai mare mall din Romania, AFI Palace Cotroceni, s-a lansat in vestul Capitalei ca unul dintre cele mai mari pariuri pe segmentul de fashion si entertainment, intr-o zona in care locuieste aproape jumatate de milion de bucuresteni.

Cele mai mari relocari, din punct de vedere al spatiului sunt cele ale Leonardo si Tina R, potrivit estimarilor ZF, ambele companii renuntand la o pozitie centrala la parter pentru doua magazine, Leonardo ajungand la etajul doi, chiria negociata fiind cel mai probabil mai mica, iar Tina R preferand o alta pozitie pe acelasi palier. Leonardo, cel mai mare retailer de incaltaminte, aflat in insolventa, a anuntat anterior ca a negociat cu majoritatea mallurilor o scadere medie a chiriei de 25%.

"Este normala o asemenea schimbare, relocari masive avand loc la fiecare cinci ani cand expira o mare parte din contracte. In prezent, tendinta este de a inlocui marcile autohtone cu cele internationale noi, cerute de piata", a declarat pentru ZF Radu Tanasescu, COO al companiei Anchor Grup.

Branduri ca Body Shop si Stefanel nu si-au mai prelungit contractul, iar Castro, care era adus de Solmar, care detine si Mango este in lichidare de stoc si urmeaza sa se retraga pana la sfarsitul anului definitiv din Romania. Veniturile anuale din inchirierea mallului Plaza Romania se ridica la circa 18 mil. euro, potrivit unor estimari ZF care iau in calcul o chirie medie lunara de 30-35 de euro/mp, in conditiile in care suprafata inchiriabila a proiectului este de 47.000 mp.