Trei milioane de numere in “cartea de telefon a Romaniei”

Autor: Adrian Seceleanu 17.11.2009

Registrul national al clientilor de servicii de telefonie fixa si mobila din Romania, o baza de date cu numere de telefon de la toti operatorii telecom locali, include in prezent peste trei milioane de inregistrari, potrivit oficialilor companiei Infoclick, care a fost desemnata in luna iunie sa furnizeze acest serviciu de autoritatea de reglementare in comunicatii.

Anterior lansarii acestei baze de date, supranumita "Cartea de telefon a Romaniei", numerele de telefon ale unei persoane fizice sau ale unei companii putea fi obtinute doar de la operatorul care furniza acest serviciu. Spre exemplu, un utilizator nu putea afla numarul de telefon al unui client UPC de la Romtelecom.

Odata cu lansarea serviciului furnizat de compania Infoclick, utilizatorii pot obtine numarul de telefon al unei persoane fizice sau al unei companii fie cautandu-l gratuit pe pagina web www.118800.com.ro, fie apeland contra cost numarul de telefon 118800. Registrul abonatilor cuprinde detaliile de contact ale utilizatorilor privati si ale companiilor (inclusiv utilizatorii de cartele preplatite), care accepta acest lucru. Datele abonatilor includ numere de telefon, din reteaua nationala fixa sau mobila, numere de fax si alte detalii de identificare, precum adresa postala. Utilizatorii pot solicita oricand sa fie inclusi sau exclusi din aceasta baza de date.

Pe net e gratuit, la telefon costa

Serviciul poate fi accesat, in prezent, de clientii operatorilor Orange, Vodafone, Romtelecom si UPC, urmand ca in viitor sa devina disponibil si utilizatorilor altor retele de telefonie fixa si mobila.

"Pentru prima oara, romanii au acces la un serviciu universal al abonatilor de telefonie prin apelarea numarului national scurt 118800, care ofera datele actualizate ale abonatilor persoane fizice, companii si institutii publice, 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. La cerere, acestia pot beneficia gratuit de suport pentru identificarea unor informatii suplimentare despre numerele solicitate", a declarat directorul general al InfoClick, Kostas Papadopoulos.

Solicitarea unei informatii prin apelarea numarului national scurt 118800 este taxata in reteaua Romtelecom cu

0,71 euro/minut (TVA inclusa), in timp ce UPC Romania percepe un tarif de 1,19 lei pentru apel, la care se adauga 1,11 lei pentru fiecare minut al convorbirii.

In cazul Vodafone, clientii operatorului de telefonie mobila vor plati 0,36 euro pentru initierea apelului si 0,3 euro pentru fiecare minut al convorbirii. La Orange, initierea apelului catre 118800 este taxata cu 0,36 euro, iar minutul de convorbire cu 0,42 euro.

Din banii facturati de operatori clientilor care apeleaza numarul 118800 o suma de 0,36 euro per apel ajunge in conturile Infoclick, au explicat reprezentatii companiei.