Metro Cash & Carry asteapta vanzari de 300 mil. euro de la marcile private

Autor: Mihaela Popescu 24.11.2009

Metro Cash & Carry a anuntat ieri ca relanseaza brandurile private din portofoliu, intr-un an cu declin in consum, in care marcile proprii ale retailerilor castiga teren in fata celor consacrate pentru ca ofera o alternativa mai ieftina pentru consumatori.



La raft, articolele marci private ale Metro ajung cu un pret cu 10-20% mai mic decat cel al brandurilor consacrate, potrivit datelor furnizate de retailer. Miscarea vine la cateva luni dupa ce reteaua de hipermarketuri a grupului Metro, Real, a lansat pe piata brandul Real Quality, pe care il promoveaza acum ca fiind cel mai important brand al sau.

Reprezentantii Metro au anuntat ca noua strategie va dubla ponderea marcilor proprii in vanzarile totale realizate de reteaua cash & carry pe cele 30 de piete ale sale, pana in 2012.

"In prezent brandurile proprii ale Metro Cash & Carry aduc vanzari de aproximativ 3 miliarde de euro, iar dublarea ponderii in cifra de afaceri ar putea creste aceasta valoare la 6 mld. euro in 2012, calculat pe baza nivelului vanzarilor din 2008" , a spus Thomas Rudelt, Head of Corporate Own Brand Management.

Vin cu sase marci proprii

In Romania, brandurile dezvoltate de retailer aduc vanzari anuale de circa 160 mil. euro, adica aproximativ 10% din cifra de afaceri a Metro Cash & Carry, potrivit datelor comunicate de companie.

Dublarea ponderii ar duce tinta de vanzari la peste 300 mil. euro in 2012, similar vanzarilor totale realizate in acest moment de cea mai mare retea de supermarketuri de pe piata, Billa Romania.

La nivel local, cel mai cunoscut brand al Metro Cash & Carry este Aro, care ramane in portofoliu cu aceeasi pozitionare, pe segmentul de pret entry-level. Metro si-a adus propriile branduri in Romania odata cu deschiderea primului sau magazin, in 1996.

Schimbarea strategiei a dus la restrangerea numarului de branduri proprii ale retelei la sase : Aro, Rioba, Fine Food, HoReCa Select, H-Line si Sigma, care acopera mai multe categorii, de la produse alimentare de baza pana la articole de birotica. "In viitor ne gandim sa intram pe noi categorii cu brandurile proprii, cosmetice si detergenti", a mai spus Rudelt.

In urmatorii trei ani reteaua va ajunge sa detina in portofoliu 4.000 de produse marci private, fata de 1.800 cate sunt listate in prezent, in medie, in fiecare tara.

Metro Cash & Carry Romania a raportat in 2008 primul declin al vanzarilor in euro din cei 13 ani de operare pe piata, pus pe seama deprecierii abrupte a leului in raport cu moneda europeana.

Se feresc de prognoze

Frans Muller, CEO-ul Metro Cash&Carry International, nu a comunicat prognozele companiei privind rezultatele pentru acest an in Romania, insa a subliniat ca businessul va continua sa fie unul puternic.

"Cel mai important lucru in contextul actual in Romania este sa aflam ce schimbari resimt clientii nostri in businessul lor. Ne adaptam la piata prin masuri de crestere a productivitatii si prin eficientizarea operatiunilor logistice", a mai spus Frans Muller.

Cei mai mari clienti ai Metro Cash Carry sunt firmele din HoReCa si magazinele traditionale.

Reteaua detine 24 de magazine la nivel local si nu a anuntat alte deschideri pentru 2010, cu toate ca detine deja cel putin o unitate in Bucuresti pentru extindere.

In ultimii ani, grupul german a mizat puternic pe piata hipermarketurilor din Romania, pe care si-a facut intrarea in 2006 cu divizia Real. In acelasi timp, reteaua Metro Cash & Carry (care tinteste clienti profesionisti, fiind un vanzator en-gros, wholesale retailer) a franat expansiunea la nivel local, anuntand investitii masive doar in remodelarea unor unitati vechi.

Singurul magazin nou al Metro Cash & Carry Romania din ultimii trei ani a fost inaugurat la Deva, la finele lui 2008.