Orange vrea sa intre cu net si voce fixa pe mass-market

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 25.11.2009

Orange, numarul unu pe piata locala de telecom, intentioneaza sa devina un furnizor "mass-market" de servicii fixe de voce si internet, dar o decizie privind amploarea acestui efort va fi luata luna viitoare cand arbitrul telecom este asteptat sa revizuiasca, in urma unei analize, tarifele de acces la infrastructura Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa, a declarat Dorin Odiatiu, directorul de marketing al operatorului.

"Dorim sa intram pe internet si voce fixa pe segmentul mass-market, dar asteptam sa vedem care sunt rezultatele analizei de piata realizate de autoritatea de reglementare", a spus oficialul Orange in cadrul unei conferinte organizate de revista "Comunicatii mobile".

Atat oficialii Orange, cat si cei ai Vodafone si-au exprimat si in trecut intentia de a oferi internet si voce prin liniile Romtelecom, in cazul in care cadrul de reglementare va fi modificat.

Orange si Vodafone sustin ca tariful solicitat in prezent de Romtelecom (8,37 de euro) pentru acces la infrastructura care duce pana in locuinta/sediul unui client este prea mare si nu incurajeaza competitia in conditiile in care Romtelecom vinde internet cu mai putin de cinci euro pe luna, Oficialii Romtelecom sustin insa ca tariful este deja unul dintre cele mai mici din Europa.

Miza razboiului dintre Orange, Vodafone si Romtelecom o reprezinta faptul ca Romtelecom are instalate fire in aproximativ patru milioane de gospodarii si sedii de companii din Romania, iar internetul va continua sa fie in urmatorii ani un segment de piata care va creste, spre deosebire de telefonia fixa si mobila.

Piata de servicii de internet si date a atins in 2008 o valoare de aproape 500 mil. euro, fata de 806 mil. euro - piata de telefonia fixa si 2,8 mld. euro - telefonia mobila, potrivit datelor de la arbitrul telecom.

200.000 de abonati in doua luni pentru Orange

In alta ordine de idei, Dorin Odiatiu a spus ca operatorul a castigat 200.000 de abonati in ultimele doua luni, dupa ce compania a lansat noi planuri tarifare la finele lunii septembrie.

Orange a decis sa-si segmenteze planurile tarifare in patru mari categorii, care sa inglobeze diferite pachete de servicii, in functie de obiceiurile de consum ale clientilor - cea mai mare miscare strategica din 2009 pe o piata de aproape 3 mld. euro, in care competitia dintre cei sase furnizori de comunicatii mobile s-a acutizat in ultimii ani.

Reprezentantii Orange si Vodafone au declarat ca vor continua sa investeasca in reteaua 3G si vor testa aceste servicii si in banda de frecvente radio de 900 MHz, folosita pentru servicii de generatia a doua, dupa ce ANCOM va publica o decizie in acest sens. "Avem deja pregatite doua locuri unde vom face testele respective, dintre care unul este in Cluj", a declarat Odiatiu.

Seful STS spune ca statul da "aberant" de mult pe comunicatiile mobile

Cheltuilelile inregistrate anual de toate institutiile si agentiile publice din Romania cu serviciile de comunicatii mobile se ridica la 150 de milioane de euro, a declarat Marcel Opris, directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS). "Peste 150 de milioane de euro sunt platiti de stat pe an pentru comunicatii mobile, sub diverse forme", a spus Opris, fara a preciza sursa informatiilor prezentate.

Seful STS a mai spus ca nivelul cheltuielilor cu comunicatiile mobile este "aberant" si ca "statul nu le va putea sustine in continuare". Opris a sustinut ca institutiile statului ar trebui sa creeze la nivel national un grup de lucru care sa stabileasca nivelul cheltuielilor publice pentru serviciile de comunicatii, in ideea de a obtine o "rationalizare" a acestora.

General locotenentul Marcel Opris ocupa din decembrie 2005 functia de director general al STS. Principala atributie a STS este legata de gestionarea retelelor de comunicatii radio si fixe guvernamentale dar si a sistemului national unic pentru apeluri de urgenta "112".

In ce oferte se bat Orange si Vodafone

Orange va lansa in perioada urmatoare prin magazinul online mai multe oferte comerciale diferite, care vor fi valabile doar in anumite zile. Spre exemplu in unele zile anumite modele de mobile vor fi mai ieftine cu 30%, iar in alte zile tarifele pentru anumite abonamente vor fi reduse la jumatate. Orange incearca sa-si majoreze astfel vanzarile online.

Vodafone a lansat o noua oferta comerciala pentru utilizatorii de cartele preplatite, prin care le ofera clientilor, pentru cinci euro pe luna, 700 de minute de apeluri in retea, 70 de minute nationale sau internationale si 700 de SMS-uri in retea.