Pasajul Piata Presei ar putea incepe la anul, o investitie de 27 mil. euro

Autor: Catalin Lupoaie 29.11.2009

Pasajul Baneasa, inaugurat la sfarsitul saptamanii trecute cu o intarziere de doi ani, are covorul asfaltic denivelat, iar in zonele capacelor de canalizare sunt create adevarate gropi. Blocajul s-a mutat la Piata Presei Libere, unde ar putea incepe lucrarile la un nou pasaj anul viitor.



Pasajul Baneasa a fost deschis cu trei zile inainte fata de data anuntata initial - 1 decembrie-, insa graba in care s-a facut a fost vizibila si prin faptul ca in momentul inaugurarii muncitorii inca mai lucrau la finisaje. Urmatorul pas pentru fluidizarea traficului din zona Pietei Presei Libere este construirea unui pasaj suprateran de catre Primaria Municipiului Bucuresti.

Lucrarile de la pasajul de la Piata Presei Libere ar putea incepe anul viitor, dupa ce Consiliul General a aprobat in luna iunie 2009 indicatorii tehnico-economici ai proiectului si urmeaza sa fie organizata licitatia.

"Pe noi ne intereseaza ca fluxul de masini care vine dinspre Fantana Miorita si Drumul National 1 sa nu fie blocat la semaforul de la Piata Presei Libere. Proiectul tehnic este gata si urmeaza ca executivul primariei sa organizeze licitatia, cel mai probabil anul viitor", a declarat Mircea Raicu, viceprimarul Capitalei. Pasajul subteran de la Piata Presei Libere va avea o lungime de 550 de metri si va costa circa 27 mil. euro, durata investitiei fiind de 18 luni. "Mai avem de reglat cateva discutii legate de partea estetica si partea functionala a pasajului. El este proiectat acum sa treaca prin mijloc si sa uneasca Soseaua Bucuresti-Ploiesti si sa iasa inspre Arcul de Triumf, insa urbanistii vor sa treaca pe margine si sa iasa de la Fantana Miorita spre Stadionul Tineretului.

La Piata Presei Libere va fi un nod de importanta uriasa, pentru ca va fi si statia de metrou catre Aeroportul Otopeni si vrem sa facem o dezvoltare durabila", sustine Madalin Manole, directorul Directiei de Infrastructura din cadrul PMB. El afirma ca licitatia ar putea fi organizata in luna ianuarie 2010, dupa ce se va stabili traseul pasajului subteran.

Denivelat si nefinisat

Radu Berceanu, ministrul interimar al transporturilor, a explicat graba cu care s-a deschis pasajul

"Pentru ca weekend-ul acesta (weekend-ul trecut - n.r.) romanii vor avea o vacanta prelungita, am hotarat sa dam drumul pasajului mai repede, chiar daca mai sunt mici lucrari de facut pe la trotuare si reglajul semafoarelor".

Mai multi soferi interogati de ZF care au trecut pe la pasajul Baneasa in weekend au afirmat ca pasajul fluidizeaza traficul spre iesirea din Bucuresti, insa capacele de la canalizari si straturile de asfalt au fost executate gresit.

"Covorul asfaltic a fost turnat in mai multe etape, astfel ca pe parcursul pasajului sunt mai multe denivelari, la trecerea de la o zona la alta. Nici capacele de la canalizari nu sunt aduse la nivelul asfaltului. De asemenea, benzile sunt destul de inguste, iar blocurile masive de beton utilizate la separarea sensurilor de mers intaresc aceasta perceptie", explica Liviu C.

El sustine ca vineri la ora 17:00 - cand iesirea din Bucuresti se facea foarte greu inainte de finalizarea lucrarilor - a prins o singura data semaforul de la Podul Baneasa (cel de peste lac), dupa care a mers cursiv pana in Otopeni. Ideea este sustinuta si de un sofer de taxi de la Cristaxi care afirma ca timpul de parcurgere a traseului Piata Victoriei-Otopeni s-a redus de la o ora la 15-20 de minute.

"Fluidizeaza bine iesirea din Bucuresti. Problema apare la intrare, blocajul mutandu-se in interiorul pasajului din cauza semaforului de la Herastrau. Cum era de asteptat, a crescut si coada formata la semaforul de la Piata Presei Libere din cauza fluxului mai mare de masini", spune si Vasile R.

Lucrarile la Pasajul Baneasa au fost incepute in 2007, cand a fost semnat, contractul avea o valoare de 9,7 mil. euro, ulterior ajungand la 13,1 mil. euro din cauza unor lucrari suplimentare, precum iluminarea pasajului si separatoarele de sensuri. Pasajul are o lungime de 1,2 km si se afla la intersectia Drumului National 1 cu bulevardul Aerogarii si bulevardul Ion Ionescu de la Brad, lucrarile fiind finantate de la bugetul de stat.

Ce pasaje au intrat in renovare